رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: ۹۳ درصد بودجه ۹۷ صرف مصارف جاری کشور شد، در حالی که در هیچ‌کجای دنیا این گونه مدیریت نمی‌شود و میانگین جهانی کمتر از ۵۰ درصد است.

۹۳ درصد بودجه سال گذشته کشور صرف مصارف جاری شده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته راهداری، حمل و نقل و رانندگان، اظهار داشت: ما به واسطه سیاست‌های غلط و اتکاء به نفت کشور را بسیار بد اراده کردیم و در سال ۹۷ بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام فروختیم، گرچه درآمدزایی خوبی داشت اما در برابر مجموعه مشکلات چیزی به حساب نمی‌آید.

وی افزود: ۹۳ درصد بودجه ۹۷ صرف مصارف جاری کشور شد، در حالی که در هیچ‌کجای دنیا این گونه مدیریت نمی‌شود و میانگین جهانی کمتر از ۵۰ درصد است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه با این شیوه مدیریتی داریم درآمدهای آینده کشور را می‌فروشیم، خاطرنشان کرد: مسئولان در هرکجا که مشکل دیدند تنها راه حل آن را در افزایش میزان فروش نفت دیدند و این نوع تفکر بسیار غلط و آسیب‌زا است؛ همچنین اعلام کرده‌ایم به‌جای اینکه از شیوه‌های غلط رایج پیروی کنید با مواردی همچون فرار مالیاتی گروه‌های مختلف همچون پزشکان برخورد کنید تا در هزینه‌های جاری کشور به مشکل بر نخوریم.

پژمان‌فر تصریح کرد: ما باید نظارت جدی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، اما نباید این نظارت به معنای دخالت باشد و به‌گونه‌ای تصمیم نگیریم که میزان متقاضی درخواست‌ها و انگیزه‌های سرمایه‌گذاران کاهش یابد.

وی تاکید کرد: مجلس در مسیر پیگیری و رفع مشکلات فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقداماتی را صورت داده و در کمیسیون‌های تخصصی جلسات متعددی با حضور وزرای مربوطه برگزار شده و درخواستمان هم این است که کمیته ویژه‌ای در این حوزه به‌صورت تخصصی و با مدیریت بخش خصوصی فعال شود و به‌طور جد پیگیر مطالبات به‌حق فعالان این حوزه باشد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.