رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر باید اذعان کرد که وجود حجم زیادی از قوانین با رویکرد کیفری سبب بروز مشکلات متعدد برای مردم و همچنین برای دستگاه قضایی شده است.

«انباشت قوانین کیفری» مشکلاتی را برای دستگاه قضا ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی صادقی ظهر امروز در نشست با مسئولان و قضات دادگاه‌های تجدید نظر استان در مجتمع قضایی ولایت مشهد با اشاره به لزوم تجدیدنظر در حوزه قانون‌گذاری اظهار داشت: باورها و رویه‌های غلط نسبت به دستگاه قضایی باید اصلاح شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت پذیرفته در این مجموعه خدوم گفت: یکی از مهمترین سرمایه‌های یک سازمان وجود نیروهای کارآمد، متعهد و متخصص است و در مجموعه قضایی استان به ویژه در دادگاه‌های تجدیدنظر شاهد حضور انسان‌های پاک، فرهیخته و کوشا هستیم که جای شکر دارد.

صادقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه خدمت‌رسانی به مردم گفت: فرمایشات حکیمانه رهبری معظم باید نصب‌العین مسئولان قرار گیرد و در همین زمینه توجه به شأن دستگاه قضایی و استقلال آن از نکاتی است که می‌تواند بسترساز ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به شهروندان گرانقدر محسوب شود.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت قانونگذاری در کشور افزود: برای استقرار عدالت مطلوب در جامعه نیازمند تصویب قوانین خوب و متناسب با شرایط اجتماعی هستیم اما در حال حاضر باید اذعان کرد که وجود حجم زیادی از قوانین با رویکرد کیفری سبب بروز مشکلات متعدد برای مردم و همچنین برای دستگاه قضایی شده است.

صادقی با اشاره به حجم سنگین قوانین کیفری و جرم انگارانه در ایران گفت: ارجاع تمامی مسائل با هدف حل مشکلات در حوزه‌های مختلف به دستگاه قضایی یک رویکرد غلط و نیازمند اصلاح است و رسیدگی به این میزان پرونده ضمن این که برازنده نظام نیست برای دستگاه قضایی نیز تکلیف مالایطاق است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به هفته پژوهش گفت: از پژوهشگران، محققان، جامعه دانشگاهی، اساتید و صاحبنظران درخواست می‌کنیم تا در زمینه تغییر نگاه در حوزه قانونگذاری تلاش کنند چرا که رویکرد کنونی در تصویب قوانین که معمولاً پیوست جرم انگارانه و کیفری نیز دارد؛ به صلاح جامعه نیست.

صادقی خاطرنشان کرد: هیچ دلیل موجهی وجود ندارد که قانونگذار بخواهد حل همه مشکلات را از مسیر دستگاه قضایی بگذراند حال آنکه با تمسک به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باید به دنبال ترویج فرهنگ صلح، سازش، تعامل و دوستی در جامعه باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.