مدیرعامل هلدینگ سیاحتی و گردشگری بنیاد مستضعفان از برنامه این بنیاد برای انعقاد تفاهم با کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی به منظور اعزام مددجویان این نهادها و همچنین مشهد اولی‌ها به مشهد مقدس در قالب «سفر ارزان» خبر داد.

اقدام بنیاد مستضعفان برای اعزام اقشار محروم به مشهد مقدس

به گزارش قدس انلاین وبه نقل از تسنیم؛ علیمحمد قادری با تشریح بخشی از فعالیت هلدینگ سیاحتی و گردشگری بنیاد در حوزه حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه نگاه بنیاد به توسعه خدمات ریلی مسافری به عنوان یک تکلیف ملی است نه نگاه سودمحور اظهار کرد: توسعه حمل و نقل ریلی می‌تواند به کاهش سوانح جاده‌ای، کاهش ترافیک و همچنین کاهش آلودگی هوا بیانجامد و از همین رو در سند چشم انداز 1404 مورد توجه قرار گرفته است و از همین رو نگاه ما به بخش حمل و نقل و ارائه خدمات در این بخش هیچگاه نگاه سودمحور صرف نبوده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان به دلیل نیاز کشور به خدمات ریلی مسافربری، به دنبال توسعه خدمات حمل ریلی مسافران است، بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور تاکید کرد و گفت: تلاش داریم طبق برنامه زمان‌بندی طراحی شده، 10 تا 15 درصد به ظرفیت‌های موجود واگن‌های مسافری مان اضافه کنیم اما به دنبال آن هستیم که این نیاز را با استفاده از تولیدات ملی برطرف کنیم و از پتانسیل شرکت‌های واگن سازی که متاسفانه بعضاً با مشکلات متعدد کارگری هم مواجه هستند استفاده کنیم.

مدیرعامل هلدینگ سیاحتی و گردشگری بنیاد مستضعفان اضافه کرد: همچنین در نظر داریم با تقویت ارتباطاتمان با مراکز دانشگاهی به خصوص دانشگاه علم و صنعت که مهمترین بخش دانشگاهی کشور در حوزه ریلی کشور است، از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی برای اورهال (تعمیرات اساسی) واگن‌ها استفاده کنیم.

قادری گفت: علاوه بر این با توجه به اینکه برخی قطعات قطارها مثل چرخ و قطعات استراتژیک و قطعات‌های تک در کشور تولید نمی‌شوند، تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت می‌تواند کمک بسیاری به رفع این نیازها داشته باشد.

مدیرعامل هلدینگ سیاحتی و گردشگری با اشاره به برخی اقدامات انجام شده برای تسهیل در ارائه خدمات مسافرتی ریلی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در بخش حمل و نقل ریلی، برای نخستین بار در کشور واگن‌هایی را برای توان یابان (معلولان) اختصاص داد تا آن‌ها بتوانند به راحتی از خدمات ریلی استفاده کنند و این واگن‌ها، برای استفاده معلولان با ویلچر مناسب سازی شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات سفر ارزان به مشهد مقدس نیز گفت: ما همچنین درنظر داریم در تفاهم با کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، آستان قدس رضوی و همچنین برخی سازمان‌های مردم نهاد، خدمات سفر ارزان در خط ریلی تهران مشهد را به مددجویان این نهادهای حمایتی و مشهد اولی‌ها ارائه دهیم و ما در کنار این دستگاه‌ها، سهمی از هزینه‌های سفر این عزیزان به مشهد مقدس را متقبل شویم.

قادری گفت: از نیمه سال 96 تا امروز حدود 60 هزار نفر از این عزیزان و عموم مردم، از خدمات پکیج سفر ارزان به مشهد مقدس که شامل جابجایی با قطار، اقامت و غذا در طول اقامتشان می‌شود، استفاده کرده‌اند.

به گفته وی با استفبال صورت گرفته از این خدمات، در حال حاضر روزانه بین 250 تا 400 نفر از این خدمات استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.