استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسانی که به مردم خدمت می‌کنند خداوند در نسل و فرزندانشان استغنا قرار می‌دهد، فقیر نمی‌شوند و دوم اینکه به فرزندانشان پرستیژ اجتماعی و شخصیت می‌بخشد.

خداوند در نسل و فرزندان خدمتگزاران به مردم استغناء قرار می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام راشد یزدی ظهر امروز در همایش تجلیل از داوطلبین برتر هلال احمر خراسان رضوی در محل سالن کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: هر انقلابی چهار رکن دارد مردم، رهبری، تشکل‌ها و تداوم که در میان این رکن‌ها، مردم اساسی‌تر هستند.

وی ادامه داد: اگر مردم نباشند رونق نیست و حتی انقلاب را مردم به سرانجام رساندند و مردم وارد کار شدند، در اسلام نیز تاکید فراوان به جایگاه مردم شده که به طور مثال در آیه آخر سوره توبه خداوند زمانی که پیامبر را معرفی می‌کند پنج بار نام مردم به میان می‌آید.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حتی رئیس دولت هم زمان انتخاب وزرا مردم را مدنظر قرار می‌دهد و وزیری را انتخاب می‌کند که همراه مردم و امتیاز یک مسئول زمانی است که با مردم مهربان باشد.

راشد یزدی خاطرنشان کرد: داوطلبان هلال احمر نیز می‌دانند که در ماموریت‌ها این مردم هستند که از خود داوطلب مهمتر است و باید کمک کند و اگر فردی به مشکلات دیگران بی‌تفاوت باشد به طور حتم مرتکب گناه شده است.

وی افزود: انسانی که به حوادث غیرمترقبه‌ای که برای هم نوع او پیش آمده بی‌تفاوت باشد انسان نیست و حتی مسلمان هم نمی‌توان او را نامید.

راشدیزدی با اشاره به ایثارگری‌های داوطلبین هلال احمر در زلزله و سیل‌های اخیر در کشور بیان کرد: داوطلبین نه مزدی می‌گیرند و به تشکر نیاز دارند زیرا پاداش آن‌ها با خداوند است و انسان‌هایی که نقش خود را در هلال احمر درک می‌کنند، باید زحمات خود را ارج نهند.

وی ادامه داد: کسانی که برای خدا به مردم خدمت می‌کنند از خداوند دو پاداش می‌گیرند که اولی دریافت پاداش در طول نسل آنها است و دوم آبروی اجتماعی که خداوند به آنها هدیه می‌دهد. کسانی که به مردم خدمت می‌کنند خداوند در نسل و فرزندانشان استغنا قرار می‌دهد، فقیر نمی‌شوند و دوم اینکه به فرزندانشان پرستیژ اجتماعی و شخصیت می‌بخشد.
منبع:تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.