ترکیب ۴۵ نفره کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۹ مشخص شد.

ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ مشخص شد

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه علنی روز یکشنبه (۱۷ آذر ماه) لایحه بودجه سال ۹۹  کل کشور را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس به جز کمیسیون اصل ۹۰ باید سه نفر از اعضای کمیسیون خود را برای بررسی تخصصی بودجه به کمیسیون تلفیق معرفی کنند و همچنین ۹ نفر از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات هم عضو کمیسیون تلفیق هستند.

ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ به شرح زیر است:

کمیسیون آموزش و تحقیقات

قاسم احمدی لاشکی، جبار کوچکی‌نژاد، محمد بیرانوند

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

ابوالفضل‌حسن‌بیگی، ابراهیم‌ رضایی، محمدمهدی برومندی

کمیسیون انرژی

حسین امیری خامکانی، سیدعلی ادیانی، جلال میرزایی

کمیسیون اقتصادی

محمد حسین‌زاده‌ بحرینی، فاطمه حسینی، رحیم زارع

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات

غلامرضا تاجگردون، هادی قوامی، محمد خدابخشی، علی قربانی، حسن سلیمانی، علی کاظمی، محسن بیگلری، شهباز حسن‌پور، حسینعلی حاجی‌دلیگانی

کمیسیون اجتماعی

رضا شیران خراسانی، عباس گودرزی، حسن لطفی

کمیسیون بهداشت و درمان

محمدنعیم امینی‌فرد، بهروز بنیادی، محسن علیجانی زمانی

کمیسیون صنایع و معادن

محسن کوهکن، حمیدرضا فولادگر، نادر قاضی‌پور

کمیسیون فرهنگی

احمد سالک، نصرالله پژمانفر، محمد اسماعیل سعیدی

کمیسیون قضایی و حقوقی

محمدعلی پورمختار، حسین رضازاده، محمد کاظمی

کمیسیون عمران

محمدرضا رضایی‌کوچی، شادمهر کاظم‌زاده، محمدرضا ملکشاهی‌راد

کمیسیون شوراها و امور داخلی

 علی‌اصغر یوسف‌نژاد، قاسم میرزایی نیکو، حسن کامران

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

عباس پاپی‌زاده، علی اکبری، نورمحمد تربتی‌نژاد

گفتنی است، هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ پس از برگزاری اولین جلسه کمیسیون تلفیق و به انتخاب اعضا انتخاب خواهند شد.

مطابق با آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه سالانه کل کشور تا مدت ۱۰ روز می‌توانند لایحه را بررسی و پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند.

در گام بعدی کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند. 

همچنین کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون‌های تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. البته کمیسیون تلفیق این اختیار را دارد که با موافقت هیئت رئیسه مجلس مهلت تقدیم گزارش نهایی خود را تا ۱۵ روز تمدید کند.

کار کمیسیون تلفیق بودجه با ارائه لایحه به صحن علنی به اتمام نمی‌رسد بلکه پس از اتمام بررسی و تصویب در مجلس در صورتی که شورای نگهبان ایراداتی شرعی و مغایرت هایی با قوانین بالادستی به مصوبه مجلس بگیرد، این کمیسیون مجددا برای بررسی و اصلاح موارد اعاده شده از شورای نگهبان تشکیل شده و موارد را بررسی و اصلاح می‌کند.

طبق گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال آینده ۴ اسفند و پس از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۲ اسفند) در صحن مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.