نویسنده و کارگردان نمایش «چنور» با اشاره به انگیزه‌های خود از به صحنه بردن یک اثر نمایشی تک شخصیتی از چالش‌ها و دغدغه‌های اجرای نمایشی گفت که سرخوردگی انسان امروز را به تصویر می‌کشد.

سرخوردگی انسان امروز ، دغدغه اصلی‌ام از اجرای تئاتر بود

به گزارش قدس آنلاین، قطب‌الدین صادقی نویسنده و کارگردان نمایش «چُنور» که این روزها در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است با اشاره به محتوای متفاوت این اثر نمایشی گفت: نمایش «چنور» یک اثر نمایشی عاشقانه است که در برگیرنده حسرت و آرزوهای نسلی است که من تلاش کردم با روایت یک داستان این شرایط را به تصویر بکشم. به هر حال همین نسل در شرایط بسیار دشوار و سختی حضور داشتند که من کوشش کردم با نگاهی به یک داستان واقعی اثری را روی صحنه ببرم که دارای اندیشه و تفکری است که با تمام وجودم آن را حس کرد.

این کارگردان و مدرس شناخته شده تئاتر کشورمان در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتخاب یک نمایشنامه تک شخصیتی برای اجرای نمایش «چنور» خاطر نشان کرد: در این نمایشنامه فضای داستانی به شکلی طراحی و ایده پردازی شده که فقط باید یک شخصیت در محوریت اصلی حضور داشته باشد. چرا که در غیر این صورت نمایش این «تنهایی» چه در شکل و چه در محتوا با اضافه کردن شخصیت‌های دیگر غیر ممکن بود. شرایطی که من در نمایش‌های «مویه جم» و «سحوری» نیز تجربه کرده بودم و علاقه مند بودم که این تنهایی عاشقانه با تکیه بر آرزوهای یک نسل سوخته پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

وی درباره انتخاب عنوان نمایشنامه هم توضیح داد: «چنور» نام گیاهی بسیار خوشبو در منطقه کردستان است که به عنوان یکی از نام‌های دخترانه این منطقه استفاده می‌شود. به اعتقاد من واژه چنور در اینجا نماد نسلی است که در دو تصویر موازی در هم شکسته از روزمرگی و تنهایی فلسفی فرار کرده و این بار می‌خواهد دوست داشتن را بیاموزد. اما این نسل به دلیل بحران‌های مختلف اجتماعی و شرایط سخت، جوانی خود را به شکلی می‌گذارند که مردمان دورانش را خشم گرفته است. به هر حال در نمایش «چنور» عشق و مهر سخن اول و سرخوردگی از سراب غربت و عقل کاذب سخن آخر را می‌گوید.

نمایش «چنور» به نویسندگی و کارگردانی قطب الدین صادقی و بازی فرشید گویلی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۲۰ در تالار چهارسو به مدت زمان ۶۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

فرشید حیدری طراح صحنه، افسانه قلی زاده طراح چهره پردازی، نیوشا صادقیان طراح لباس، میثم صفری طراح نور، فرید ستاربخش طراح پوستر، اخترتاجیک عکاس، کیوان اسماعیلی عکس و گرافیست، کیوان اسماعیلی دستیار کارگردان، اهورا علیزاده و مارال علیپور گروه کارگردانی، سعید مصطفایی مدیر صحنه، محمد متحدی، حسن نصیریان، کامیار خزاعی گروه صحنه و ساخت دکور، کامبیز معماری مجری گریم، حسین اکبری مجری نور، ایوب محمد نیا، دانیال اربابی مشاور رسانه، ندا کاوندی و مهران عشریه روابط عمومی گروه اجرایی نمایش «چنور» را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.