۱۵۹ اثر هنری هنرمندان توانیاب امشب برای اولین بار در قالب یک جشنواره ملی در فرهنگستان هنر به نمایش درآمد و هنرمندان توانیاب فرصت یافتند بخشی از توانمندی‌های خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

شبی متفاوت برای هنرمندان توانیاب/ نمایش امید در فرهنگستان هنر

به گزارش قدس آنلاین، نخستین جشنواره «همام» ویژه آثار برتر هنرهای تجسمی هنرمندان توانیاب امروز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه در فرهنگستان هنر افتتاح شد.
به جرئت می‌توان گفت فرهنگستان هنر کمتر شبی همانند امشب تا این حد پرمخاطب و خاص بود. از روزها قبل، مسئولان برگزاری جشنواره پس از اینکه از پیدا کردن یک نمایشگاه و گالری مناسب‌سازی شده برای حضور معلولان ناامید شدند، به مناسب‌سازی موقت و نصب رمپ در فرهنگستان هنر اقدام کردند تا هنرمندان توانیاب و خانواده‌های آنها برای اولین بار شاهد نمایش آثار هنری توانیاب‌ها در یک جشنواره ملی باشند.
این جشنواره در حالی افتتاح شد که علی‌رغم حضور مسئولان برگزاری این جشنواره و تعداد زیادی از مسئولان، نمایندگان مجلس، هنرمندان و ...، خود هنرمندان توانیاب روبان افتتاح نمایشگاه را بریدند و فرصت پیدا کردند به جای اینکه فقط شنونده حرف‌های مسئولان باشند، بنشینند و با آنها رودررو حرف بزنند.

شبی متفاوت برای هنرمندان توانیاب/ نمایش امید در فرهنگستان هنر
هیچ مسئولی در این نمایشگاه سخنرانی نکرد. مسئولان و نمایندگان مجلسی هم که در نمایشگاه حضور داشتند، به صورت رودررو با توانیابان به گفت‌وگو پرداختند. آثار به نمایش درآمده از منظر هنری به حدی ارزشمند و قابل توجه بود که عموم حاضران از دیدن آثار به وجد آمده بودند.
در کنار برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی، برخی دیگر از هنرمندان توانیاب که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنند نیز به ارائه توانمندی‌های خود در این عرصه پرداختند.

شبی متفاوت برای هنرمندان توانیاب/ نمایش امید در فرهنگستان هنر
آثار هنری ارزشمندی با تکنیک‌های معرق، مشبک‌بری، معرق تفکیک رنگ، مداد رنگی، اکرلیک ـ ماژیک، آبرنگ و ... از هنرمندان دارای معلولیت‌های مختلف جسمی و روانی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. برخی از هنرمندان نقاش از دهان یا پای خود برای خلق آثار هنری بهره گرفته‌اند.
هنرمندان توانیاب امروز با افتخار در کنار آثار خود ایستادند و توانمندی‌هایشان را به تمام افرادی که این همه استعداد و توانمندی را نادیده می‌گیرند، نشان دادند.
این نمایشگاه تا اول دی‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در فرهنگستان هنر آماده بازدید عموم است. همچنین آثار ارائه شده قیمت‌گذاری شده و افراد علاقه‌مند می‌توانند این آثار را خریداری کنند.
امید است پس از پایان این نمایشگاه رمپ مناسب‌سازی‌شده فرهنگستان هنر برداشته نشود و ورودی خاصی که امکان تردد معلولان از آن راحت‌تر است نیز بسته نشود تا معلولان نیز بتوانند همانند همه اعضای جامعه از حق طبیعی خود برای حضور در این گالری بهره ببرند.

شبی متفاوت برای هنرمندان توانیاب/ نمایش امید در فرهنگستان هنر

همچنین، در این نمایشگاه هنری چهره هایی همچون؛ سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدهادی ایازی، مشاور وزیر بهداشت، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، رستمی، مدیرکل مشارکت های مردمی بهزیستی، معصومه آقاپور؛ عضو فراکسیون معلولان مجلس، فریده اولاد قبا؛ رئیس فراکسیون زنان مجلس، مسعودی؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی استان تهران، احسان بیسادی، معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران، افشین داورپناه، معاون پژوهشگاه فرهنگ و هنر و معماری، رحیم یعقوب زاده، رئیس مرکز گردشگری جهاددانشگاهی، مجید ابهری، استاد دانشگاه و رفتارشناس، سیدجواد هاشمی، بازیگر و... ضمن بازدید از این نمایشگاه پای سخنان هنرمندان توانیاب نشستند.

شبی متفاوت برای هنرمندان توانیاب/ نمایش امید در فرهنگستان هنر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.