ایرج خواجوی استاد و پیشکسوت نقاشی خراسان رضوی در یکی از بیمارستان های مشهد بستری شد.

بستری شدن هنرمند و استاد برجسته خراسان رضوی در بیمارستان

"ایرج خواجوی"؛ استاد و هنرمند پیشکسوت مشهور هنر نقاشی کشور و مشهد از صبح دوشنبه به خاطر بیماری در یکی از بیمارستان های مشهد بستری و تحت درمان قرار گرفت.
استاد سونیا خواجوی؛ در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: پدرم؛ پس از طی دو هفته بیماری و استراحت در منزل، از شب دوشنبه و در پی حاد شدن وضعیت جسمی شان به اورژانس منتقل وسپس بنا بر تشخیص تیم پزشکی بیمارستان آریا در بخش مردان این بیمارستان بستری گردیدند.
وی افزود: بنا بر تشخیص پزشکان؛ عفونت ریه و مثانه و برخی از دیگر بیماری های کهولت سن، باعث وخیم شدن حال استاد شده و همینک در حال اخذ آزمایش های تکمیلی، انجام مراحل درمان و تحت نظر پزشکان متخصصان هستند.
بر پایه این  خبر؛ صبح امروز نیز مدیر کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی به همراه معاون هنری ارشاد استان و تنی چند از اساتید هنرهای تجسمی با حضور در بیمارستان آریا ضمن عیادت از استاد خواجوی از نزدیک در جریان روند درمان وی قرار گرفتند.
جعفر مروارید مدیر کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این دیدار ضمن دعا برای شفای وی و آرزوی سلامتی برای این هنرمند برجسته اظهار کرد: از سوی وزیر ارشاد نیز تاکید شده تا از نزدیک در جریان چگونگی و روند مراحل درمان استاد خواجوی قرار گرفته و در عین حال وظیفه ذاتی و سازمانی خود دانسته، تا از هر گونه مساعدت و همکاری در جهت بهبودی عاجل ایشان دریغ نورزیم.
گفتنی است؛ "استاد ایرج خواجوی" متولد ۱۳۱۴ و از ۵ سالگی به فراگیری هنر نقاشی مبادرت ورزید. وی از ۳ سالگی نزد برخی از هنرمندان روس آموزش دید. پدرش او را مجبور می کرد نقاشی های برخی از مجله های دهه ۱۳۲۰ را نقاشی کند. استاد در ریاضیات و فیزیک کوانتوم نیز تبحر دارد و به گفته خودش نقاشی و هنر بود که او را علاقه مند به ریاضیات کرد. او بعد از بازنشستگی به آموزش هنرهای تجسمی پرداخت. آثار استاد در نمایشگاه های زیادی تاکنون به نمایش گذاشته شده است. "سونیا خواجوی" استاد و پیشکسوت هنرهای تجسمی و نقاشی مدرن مشهدی نیز فرزند وی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عنایت الله بصیر ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    0 0
    خدایا شفای عاجل به استاد خواجوی راازتوخواهیم