صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در گزارش جدیدی افغانستان را مرگبارترین کشور برای کودکان اعلام کرد.

یونیسف: افغانستان مرگبارترین کشور برای کودکان است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری شینهوا، یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد جنگ ۴۰ ساله در افغانستان تاثیرات مخربی بر روی کودکان داشته و طرفین درگیر در این کشور از عمل به وظیفه خود برای حفاظت از آن‌ها در برابر پیامدهای جنگ ناکام بوده اند.

بنا به گزارش یونیسف در ۹ ماهه اول سال جاری میلادی، به طور متوسط روزانه ۹ کودک در این کشور کشته یا دچار نقص عضو شده اند که نسبت به زمان مشابه سال پیش ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. علت این افزایش تعداد حملات انتحاری بمب‌گذاری و درگیرهای زمینی میان مخالفان و موافقان دولت بوده است.

مدیر اجرایی یونیسف سال ۲۰۱۹ را مرگبارترین سال بویژه برای کودکان دانست. به گفته این مقام سازمان ملل کودکان و خانواده‌های آن‌ها هر روز از پیامدهای وحشتناک جنگ در این کشور رنج می‌برند. در گزارش جدید یونیسف آمده در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ کودک افغانستانی کشته و ۱۵ هزار تن دیگر دچار قطع عضو شده اند و همین موضوع این کشور را به مرگبارترین منطقه جنگی دنیا تبدیل کرده است.

بنا به گزارش یونیسف سوای از تاثیرات مستقیم جنگ در افغانستان، زندگی کودکان در این کشور متاثر از ترکیبی از بلایای طبیعی، فقر و توسعه نیافتگی شده است. در گزارش صندوق کودکان سازمان ملل تاکید شد ۳.۸ کودک در این کشور نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند، از هر سه دختر یک نفر زودتر از ۱۸ سالگی ازدواج می‌کند، ۳.۷ میلیون کودک در سن تحصیل به مدرسه نمی‌روند و ۶۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال به سوء تغذیه شدید دچار هستند.

در این گزارش یادآور شد صندوق کودکان سازمان ملل با همکاری شرکای خود خدمات درمانی را در اختیار ۲۷۷ هزار کودک دچار سوء تغذیه قرار می‌دهد. با این حال تاکید شد یونیسف برای پوشش ۳۰۰ هزار کودک افغانستانی دیگر باید مقیاس خود را گسترش دهد.

پیشتر نیز صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد دو میلیون کودک در مناطق مختلف افغانستان از سلامت و امنیت غذایی محروم هستند و این سازمان برای حمایت از آن‌ها به مبلغ بیست میلیون دلار نیاز دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.