۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
کد خبر: 683692

کرمان- به گفته معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برغم انجام خدمات و زیرساخت ها ی مطلوب انجام گرفته طی چند دهه انقلاب در روستاهای کشور، جمعیت روستایی در حال کاهش و خارج از سکنه شدن هستند .

روستاهای کشور آب می رود

به گزارش قدس آنلاین؛ محمد امید روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان کرمان با محوریت اشتغال روستایی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب ۷۵ درصد جمعیت کشور به میزان ۲۱ میلیون نفر در روستاها سکونت داشتند، اما در سال ۹۵، این رقم به ۲۶ درصد رسیده و جمعیت روستایی کشور ثابت مانده است.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد روستاهای کشور دارای راه، ۸۵ درصد بهره مند از  گاز و تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار شده اند و در سالهای اخیر برنامه ها و اعتبارات خوبی برای اشتغال روستاییان اختصاص داده شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: تلاش داریم منابع اشتغال روستاها محدود به یک سال نباشد و بتوانیم در سال بعد هم از این منابع استفاده کنیم و بر اساس تایید دولت و آمادگی مجلس در لایحه بودجه سال آینده می‌توانیم از منابعی که استفاده نشده و باقیمانده استفاده کنیم و به‌تدریج تا پنج سال این منابع را داشته باشیم.

وی با اشاره به ایرادات در حوزه اعتبارات روستایی تاکید کرد: باید سعی می‌کنیم در سال‌های آینده این نقیصه ها  را رفع کنیم و عمده اشکالات را از جمله اختیارات حداقلی دانست که باید در این طرح  به استان‌ها اختیارات بیشتری داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.