معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری مشهد گفت: با توجه به اینکه فقط در دو کیک آن هم در دو منطقه متفاوت، وجود قرص گزارش شده و باقی کیک های موجود در فروشگاه ها، سالم و بدون مشکل بوده اند، به نظر می رسد انگیزه های شخصی یا شیطنت های فردی در کار باشد. در حال بررسی دقیق علل و عوامل آن هستیم.

ماجرای دو مورد کیک آلوده در مشهد

احمد ریواده در گفت و گو با قدس آنلاین عنوان کرد: پس از مطرح شدن وجود قرص در برخی از کیک ها در مناطق مختلف کشور، به جهت حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان، با جدیت فراوان موضوع را پیگیری کرده ایم. جلسات متعدد و مختلفی را با مدیران مربوطه برگزار کرده و نظارت ویژه ای از نحوه تولید و توزیع محصولات غذایی انجام داده ایم.

وی ادامه داد: اکنون هم عوامل توزیع و برندهای تجاری توسط شبکه بهداشت کنترل می شوند و هم عوامل فروش در مناطقی که بیشتر احتمال توزیع وجود دارد به شدت تحت نظر هستند.

وی اظهار کرد: تاکنون تنها در دو مورد مجزا و به صورت محدود گزارش هایی مبنی بر وجود قرص در کیک عنوان شده است. با توجه به اینکه فقط در دو کیک آن هم در دو منطقه متفاوت، وجود قرص گزارش شده و باقی کیک های موجود در فروشگاه ها، سالم و بدون مشکل بوده اند، به نظر می رسد انگیزه های شخصی یا شیطنت های فردی در کار باشد. در حال بررسی دقیق علل و عوامل آن هستیم.  

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در یکی از موارد گزارش شده به نظر می رسد، موضوع مربوط به اختلاف مشتری با فروشنده بوده و به همین دلیل شیطنت هایی صورت گرفته است. البته هنوز به قطعیت نرسیده ایم و در حال تحقیقات بیشتری هستیم تا علت این موضوع به طور دقیق مشخص شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری مشهد بیان داشت: بررسی آمار و اطلاعاتی که در جلسات شورای اجتماعی، فرهنگی و سلامت با مدیران بهداشت استان و شورای آموزش و پرورش برگزار و گزارش کارها مطرح شده است، بیانگر این است که در مشهد کیک های آلوده به قرص به صورت سازمان یافته توزیع نشده اند. به نظر می رسد که موضوعات مطرح شده در فضای مجازی، یکسری فضاسازی های دروغین است و پشتوانه محکمی ندارد.

وی افزود: اکنون دو فرضیه را می توان برای چرایی بروز این اتفاق عنوان کرد. یکی اینکه بسیاری از شرکت های تولیدی کیک و کلوچه دارای سابقه زیاد و نشانی معتبر هستند. به همین دلیل احتمال دارد برخی قصد تخریب و بدنام کردن نشان تجاری شرکت ها را داشته باشند.  فرضیه دوم هم که حتی در اخبار تلویزیونی هم عنوان شد این است که این اتفاق کاری شبکه ای و گسترده و رسانه ایست که در برخی از مناطق کشور صورت گرفته است.

ریواده ابراز داشت: الزامی است که همشهریان عزیز بویژه والدین دانش آموزان و مدیران و معلمان حساسیت های لازم را به خرج دهند تا سلامت و امنیت غذایی شهر به خطر نیافتد. موضوعات بهداشتی و تاریخ و نشان استاندارد و... و. از جمله مواردی است که باید حتما در نظر گرفته شود.   

وی اظهار کرد: در جلسه شورای بهداشت و امنیت غذایی که با مدیران بهداشت برگزار شد، مقرر گردید که سلامت مواد غذایی در حال عرضه باید به طور کامل کنترل شود. اکنون بازرسی بازرسان شبکه بهداشت تشدید شده و فروشگاه ها و عوامل توزیع به طور پیوسته تحت نظر و مراقبت هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.