تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سرمایه‌گذاری و ناکامی دشمنان در اختلاف‌افکنی میان طوایف و اقوام استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این استان الگو و شاخصی برای اقتصاد و امنیت است.

سیستان و بلوچستان با وجود توطئه دشمنان الگوی اقتصاد و امنیت است/ سیستان و بلوچستان در اولویت برنامه‌های آستان قدس

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در جمع علما، روحانیون و سران طوایف شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان در شهرستان زاهدان ضمن گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و سالگرد شهادت اندیشمند مجاهد شهید مفتح، با اشاره به آیات سوره ایلاف گفت: خداوند می‌فرماید ما دشمنان قریش را از بین بردیم تا بین آن‌ها الفت برقرار شود و سفرهای تجاری در ییلاق و قشلاق انجام دهند و خدای این خانه را بندگی کنند.
وی بیان کرد: دشمنان با ایجاد اختلاف و دو دسته‌گی نمی‌خواهند وحدت و اتحاد در بین مردم منطقه ایجاد شود، آن‌ها نمی‌خواهند چرخه اقتصاد و امنیت برای این مردم تامین شود. چون طبق آیات سوره ایلاف، اقتصاد و امنیت به هم مرتبط است. در صورتی که می‌خواهید در عرصه اقتصاد رشد کنید و رفاه داشته باشید، باید امنیت برقرار شود.  
تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: امنیت نباشد، اقتصاد نیست. اقتصاد نباشد، امنیت نیست. در این استان با همه سرمایه‌گذاری دشمنان و تلاش آن ها برای اختلاف‌افکنی، الگو و شاخص معیشت، اقتصاد و امنیت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ابراز کرد: برخلاف تصور دشمنان که می‌پندارند استان سیستان و بلوچستان به واسطه تفاوت‌های مذهبی، قومیتی و اعتقادی بستر مناسبی برای دعوا و نزاع است، در سال های اخیر در این استان هیچ اتفاقی نیفتاد و این بسیار مهم و ارزشمند است.
وی تصریح کرد: در این رابطه به لطف خدا، بصیرت مردم، نقش برجسته علماء و دعوت مردم به وحدت و تحمل مشکلات، دشمن نتوانست آب را گل آلود کند و ماهی خودش را بگیرد. باید به این حرکت ادامه دهیم تا نگذاریم این استان میدان تاخت و تاز دشمنان اسلام و قرآن قرار بگیرد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: سیستان و بلوچستان، استانی مرزی است، باید از تلاش‌های نیروهای مسلح و مردم مرزبان تشکر کنیم و برای همه آن‎ها دعا کنیم که مرزها و امنیت را حفظ کردند، چون به تبع آن اقتصاد و معیشت رشد خواهد کرد. سیاست ما این است که در کل کشور بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این وحدت و همدلی را حفظ کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی گفت: هر جا اختلاف و تفرقه دیدیم، دست دشمن را ببینیم و آن را قطع کنیم. نباید با آنچه وحدت ما را بر هم می‌زند، مماشات و مدارا کنیم. در رابطه با خدشه وارد ساختن به وحدت، هیچ توجیه و توضیحی پذیرفتنی نیست.
حجت‌الاسلام مروی اضافه کرد: با وجود اینکه اقدامات زیادی صورت گرفته ولی قطعا در حد مطلوب نیست و بسیاری هنوز در تنگنا و سختی به سر می برند. با این همه کارهای خوبی در حال صورت گرفتن است، تا سایه شوم محرومیت را از این استان بزدایند.  
وی ابراز امیدواری کرد، با وحدت و همکاری مردم و تلاش مسئولان استان سیستان و بلوچستان، بزودی محرومیت از چهره این استان رخت ببندد. آستان قدس رضوی هم در حد توان و امکانات خود این استان را در اولویت برنامه‌هایش قرار داده است، ما این استان را جزو استان خراسان می‌دانیم.
تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: شاید آن قدری که در این استان سرمایه‌گذاری کردیم، در استان خراسان رضوی نکردیم. چون نیاز اینجا بیشتر است. ما همه مردم استان سیستان و بلوچستان را مجاور حضرت رضا(ع) می‌دانیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به خاطرات شیرین رهبر معظم انقلاب از دوران تبعید در این خطه مرزی گفت: وقتی بحث این استان در بیانات رهبری پیش می‌آید، به نظر می‌رسد خودشان را اهل استان سیستان و بلوچستان می‌دانند و توجه و عنایت ویژه دارند. امیدوارم با تلاش همه به خصوص دولت این استان و مردم شریف آن به جایگاهی که لایق آن هستند، برسند.
وی خطاب به علما و صاحبان منبر و وعظ گفت: مردم را امیدوار کنیم چون امید دادن‌ها مکتب پیامبر اکرم(ص) را در اروپا و آمریکا گسترش داد. باید مردم و به خصوص جوانان را امیدوار کرد تا کار و خدمت کنند و سختی ها را تحمل کنند. نه اینکه به رفتارهای خشونت‌آمیز روی بیاورند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.