خرم‎آباد- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت:۳۰ درصد جمعیت استان را کودکان تشکیل می دهند که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ کودک سوء تغذیه دارند.

۷۵۰۰ کودک در لرستان دچتر سوء تغذیه هستند

به گزارش قدس آنلاین؛ ناهید پرویز پور روز چهارشنبه در همایش تخصصی حقوق کودک در سالن جلسات استانداری بیان کرد: جمعیت بدو تولد تا ۱۸ سال در استان ۵۳۵ هزار نفر می باشد .

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان را کودکان تشکیل می دهند که ۵۲ درصد آن ها پسران و ۴۸ درصد دختران است اظهار داشت :۱۵۴ هزار و ۹۱۹ نفر کودک زیر ۵ سال در استان داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با تاکید بر اینکه چالش های حوزه کودکان شناسایی شده،کودکان کار را از جمله این چالش ها دانست و افزود: تعدادی کودک کار توسط ادارات ذیربط شناسایی شده که برخی شناسنامه دار هستند و خدمات می گیرند و تعدادی هم دارای چالش های جدی و آسیب های متعدد از جمله فرار از مدرسه، خشونت های اجتماعی و کودک همسری می باشند.

پرویزپور با اشاره به اینکه دسترسی برخی کودکان به لحاظ مشکلات معیشتی به خدمات بهداشتی درمانی پایین است گفت: این کودکان اغلب در مناطق محروم و سخت گذر هستند که دسترسی به آن ها چندان راحت نیست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان همچنین به مشکلات روانشناختی کودکان دارای خانواده های از هم گسیخته اشاره کرد و افزود: ما با افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست مواجه هستیم، ۶۶ هزار نفر زن سرپرست خانوار در لرستان وجود دارد که ۲۴ هزار نفر آن ها زیر ۵۵ سال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.