سنندج- رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: هیئت های اجرایی صلاحیت ۲۲۴ داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در حوزه‌های انتخابیه پنجگانه این استان را احراز کردند.

صلاحیت ۲۲۴ داوطلب انتخابات مجلس در کردستان تائید شد

به گزارش قدس آنلاین؛ حسین خوش اقبال روز چهارشنبه اظهار داشت: هیات‌های اجرایی در مدت زمان بررسی صلاحیت‌ها، صلاحیت ۲۲ نفر از داوطلبان را احراز نکردند که این افراد شامل چهار نفر در حوزه انتخابیه بیجار، ۱۰ نفر در حوزه انتخابیه سقز و بانه، پنج نفر در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران و سه نفر در حوزه انتخابیه قروه هستند،  لازم به ذکر است صلاحیت تمام داوطلبان حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد تایید شد.

وی اضافه کرد: ۲۸۱ داوطلب در جریان مهلت یک هفته‌ایی ثبت نام برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات از حوزه‌های انتخابیه پنجگانه این استان نام‌نویسی کرده بودند که ۳۵ نفر از آنان تاکنون انصراف خود از حضور در این رویداد اعلام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه با انصراف ۳۵ نفر، تعداد داوطلبانی که صلاحیت آنان بررسی شده به ۲۴۶ نفر رسیده است، افزود: با تایید ۲۲۴ نفر از این تعداد هیات‌های اجرایی صلاحیت بیش از ۹۱ درصد از این افراد را احراز کرده‌ و حدود ۹ درصد از داوطلبان نیز صلاحیتشان احراز نشد.

رییس ستاد انتخابات کردستان افزود: در مهلت هفت روزه ثبت نام از ۱۰ تا ۱۶ آذر ماه جاری در نهایت تعداد داوطلبان این استان با رشد ۳۳ درصدی نسبت به ۲۱۳ داوطلب انتخابات دهم مجلس به ۲۸۱ نفر رسید که از این میان ۲۹ داوطلب زن بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.