مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مرز دوغارون یکی از مهم‌ترین معبرهای زمینی رسمی در کشور و روزانه شاهد تردد بی‌شمار کامیون ترانزیت و مسافر از کشور افغانستان به ایران و بر عکس است؛ افزایش صادرات در این معبر رسمی سبب توسعه اقتصادی در کشور می‌شود.

افزایش صادرات از طریق مرز دوغارون سبب توسعه اقتصادی در کشور می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ایرج حسن‌پور در جلسه‌ای که ۲۷ آذرماه در گمرک دوغارون برگزار شد، اظهار کرد: در بازدیدی که از مجموعه مرزی دوغارون انجام شد همه بسترهای لازم برای توسعه اقتصادی همراه با تفکر صادراتی صورت گرفته و با تمام مشکلات و مسائل موجود رشد صادرات بسیار عالی است.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی باید تمام زیرساخت‌های لازم برای افزایش صادرات در این معبر رسمی انجام شود، مرزهای کشور قطب‌های اقتصادی هستند و توسعه آن‌ها امری ضروری است.

در ادامه این نشست فرماندار تایباد گفت: مرز دوغارون یکی از ایستگاه‌های اصلی در شرق کشور است و تجارت‌های زیادی از این طریق انجام می‌شود.

محسن سیاح مطرح کرد:  طرح‌های زیادی برای توسعه این حوزه در دست اقدام است که مهم‌ترین آن‌ها طرح گردشگری سلامت است، مرز دوغارون با قدمت بیش از ۱۰۰ سال و تردد بالای کامیون‌های ترانزیت و مسافر، زیرساخت‌های مناسب ندارد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان افزود: برای رفع مشکلات در حوزه مرز باید نمایندگان دو کشور با هم تعاملاتی داشته باشند و بسترهای لازم را برای برطرف کردن مشکلات فراهم کنند.

معاون امور گمرکی دوغارون نیز گفت: روزانه حدود ۴۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت از طریق مرز دوغارون تردد می‌کنند که از این تعداد بیش از ۱۵۰ دستگاه انواع کالا را به افغانستان صادر می‌کنند.

غلامعلی نبوی‌نژاد بیان کرد: همچنین مرز دوغارون روزانه شاهد تردد حدود سه هزار نفر مسافر است که بیشتر آن‌ها تبعه خارجی هستند.

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه در سفر چند ساعته خود به مرز دوغارون از مجموعه گمرک، پایانه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید کردند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.