رئیس جمهور آمریکا در نخستین واکنش به تصویب استیضاحش در مجلس نمایندگان، این اقدام را به منزله ابطال آرای آمریکایی‌ها عنوان کرد.

نخستین واکنش ترامپ به تصویب استیضاحش در مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش قدس آنلاین و  به نقل از سی ان ان، پس از رأی گیری در مجلس نمایندگان آمریکا بر سر استیضاح دونالد ترامپ، او که در میشیگان سخنرانی می‌کرد، به رأی استیضاح مجلس نمایندگان واکنش نشان داد.
در همین ارتباط ترامپ خطاب به دموکرات‌ها گفت که آنها روند استیضاح را نازل کرده‌اند و بعد از این هر رئیس جمهوری به خاطر یک تماس تلفنی می‌تواند استیضاح شود.
ترامپ علاوه بر این مدعی شد که اقدام دموکرات‌ها برای استیضاح، حرکتی برای ابطال آرای میلیون‌ها آمریکایی است.
در عین حال ترامپ از این موضوع که در جریان رأی گیری برای استیضاح هیچ جمهوریخواهی رأی مثبت نداده و همچنین دو دموکرات رأی منفی به این طرح داده‌اند، احساس شادمانی کرد.
لازم به ذکر است که طرح استیضاح ترامپ با دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و همچنین ممانعت از انجام تحقیقات مورد نیاز کنگره از عصر روز گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا آغاز شد و در ابتدا اکثریت نمایندگان نخست به انجام روند استیضاح و سپس به کلیات طرح استیضاح در شب گذشته رأی مثبت دادند و پس از آن که مجلس نمایندگان وارد بحث از سوی موافقان و مخالفان طرح استیضاح شد، این طرح در نهایت در نیمه شب گذشته با اکثریت آرای نمایندگان به تصویب نهایی رسید.
پس از رأی مثبت اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح رئیس جمهور آمریکا، حال این طرح لازم است که براساس قانون اساسی این کشور در مجلس سنا نیز مورد بررسی قرار گیرد و برای تائید نهایی نیازمند دوم سوم آرای سناتورهاست، اما با توجه به اکثریت جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا، بسیاری تائید نهایی استیضاح ترامپ در سنای آمریکا را غیرمحتمل عنوان کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.