عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجمع سراسری عالی فرماندهان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات در مشهد گفت:فرهنگ کارمندی و مدیریت انقلابی را باید از مدیریت بروکراسی و غیرانقلابی جدا کرد و افرادی که بدون داشتن تخصص، پست و مسئولیتی را قبول می کنندخیانتکار به خدا و جامعه مومنین هستند.

لزوم جداسازی فرهنگ مدیریت انقلابی از مدیریت بروکراسی و غیر انقلابی

به گزارش قدس آنلاین، مجمع سراسری عالی فرماندهان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات از  ۲۶ آذرماه با حضور ۶۰۰ فرمانده بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها در مشهد آغاز شده و تا ۲۸ آذرماه ادامه دارد.

 سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در  دومین روز از این همایش در خصوص شرایط فعلی کشور و نقش آمریکا در این حوزه سخن گفت.

در ادامه برنامه‌های این مجمع در روز دوم، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: تاریخ ایران پر از نگاه سلطنتی، همایونی و ارباب‌رعیتی بوده که در زمان پهلوی به اوج پستی رسید و منجر به انقلاب اسلامی شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این تغییر موجب تغییر در ارزش‌ها و روش‌های مدیریتی در کشور شد، افزود: فرهنگ کارمندی را به دو دسته تقسیم شده فرهنگ کارمندی از نوع انقلابی و غیر انقلابی، این به معنی اینکه اشخاص اینگونه هستند نیست بلکه صحبت از روش‌ها و آداب کارمندی است.

وی تصریح کرد: در دهه شصت مدیران ما جوان و کم تجربه بودند ولی درد دین و خدمت به مردم داشتند که بالاتر از استانداردهای جهانی بود ولی بعد از چند دهه بعضی از آنها عوض شدند و البته بسیاری هم همانطور انقلابی ماندند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه کشور ما یکی از کشورهایی است که بیشترین کارمند را دارد، ابراز کرد: ما نیازمند به اصلاح ساختار بروکراسی در جامعه هستیم، مردم زیادی در کشور حقوق بگیر دولت هستند؛ این میزان کارمند و پرداخت حقوق موجب ریخت و پاش‌های زیاد می‌شود که همه با اتکا به پول نفت انجام می‌شود و انشاالله این تحریم‌ها به اوج برسند و این اتکا را از بین برود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: با ایجاد تحول در روش‌ها و انقلاب در ارزش‌ها اتکا به نفت اصلاح می‌شود تا سیستمی با اتکا بر مالیات و نظام اقتصادی درست شکل گیرد، البته این اصلاح یک شبه اتفاق نمی‌افتد و اراده انقلابی نیاز است.

وی با بیان اینکه باید برای رسیدن به این اهداف افراد صالح را سرکار بیاوریم، ابراز کرد: کسانی که برای پست و مقام تلاش می‌کنند و تخصص آن را ندارند از نظر اسلام خائن به خدا، رسول خدا (ص) و جامعه مؤمنین هستند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: حکومت دینی فقط چلچراغ برای نیمه شعبان روشن کردن نیست، بلکه انجام اعمالی نظیر رشوه نگرفتن و نگاه تبعیض آمیز و از بالا به پایین نداشتن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در انجام کارها هم تخصص لازم است و هم تعهد ولی در نهایت این انسان‌ها هستند که کارها را انجام می‌دهند و تصمیم می‌گیرند. دزدها و اختلاس‌های بزرگ را افراد تحصیل کرده و متخصص انجام می‌دهند نه انسان‌های عادی.

وی گفت: فرهنگ کارمندی و مدیریت انقلابی را باید از مدیریت بروکراسی و غیرانقلابی جدا کرد لذا قانون باید اصلاح شود تا شیب آن منجر به استخدام افراد صالح و متعهد شود.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به فرمایش امام علی (ع) مبنی بر اینکه «اول خود را اصلاح کنید تا دیگران از شما بیاموزند و اصلاح شوند»، اظهار کرد: در مبانی دینی آمده که حاکمیت خود را اصلاح کند تا مردم اصلاح شوند. شفافیت، عدالت و صداقت از دستورات اسلام است. مسئولان باید حرفی را که می‌زنند خود بدان عمل کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر مسئولان صادق باشند خدا آنها را در مشکلات کمک می‌کنند. با پول، زور و فریب نمی‌شود قلب‌ها را به دست آورد. امام خمینی (ره) بر قلب‌ها حکومت می‌کردند و نمونه کامل آن کسی بودند که در جهاد سازندگی بدون هیچ چشم داشتی کار می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام به نداشتن حرص برای منسب و مقام تاکید فراوان دارد، ابراز کرد: این نوع از افراد هدف خدمت به خلق ندارند بلکه هدفشان پیشرفت خودشان است. امام علی (ع) می‌فرمایند: «حق ندارید هرکس را بر مردم مسلط کنید تا نااهلان بر مردم حاکم شوند».

رحیم‌پور ازغدی افزود: مسئولان طوری رفتار کنند که اگر فوت کردند مردم برایشان بگریند، همچون امام خمینی (ره) که بزرگترین تشییع جنازه تاریخ برایشان انجام شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اصلاح قیمت بنزین با مدیریتی غلط صورت گرفت لذا عصبانیت مردم باعث شد دشمن به درون شبکه‌های تخریب نفوذ کند و عده‌ای نوجوان و جوان را تحت تأثیر قرار دهد تا آنان نیز در پی این تأثیر اقدامات خرابکارانه‌ای انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به طور مستقیم و میلیاردها تومان با قطع اینترنت به طور غیرمستقیم به بیت‌المال خسارت زده شد، بیان کرد: عصبانیت مردم در موضوع بنزین به دلیل عدم اطلاع رسانی درست مسئولان بود.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.