شهردار قوچان گفت: حدود ۷میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات زائر سازمان میراث فرهنگی برای پروژه دریاچه مصنوعی با رایزنی‌های فراوان در نظر گرفته شد و حدود ۵میلیارد ریال نیز در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان پیش‌بینی‌ شده است.

 اعتبار ۱۲ میلیاردی برای پروژه دریاچه مصنوعی قوچان

به گزارش قدس آنلاین، شهردار قوچان با یادآوری اینکه پروژه دریاچه مصنوعی این شهر از قدیم توسط شهرداران ادوار مختلف مورد پیگیری قرار گرفته است، گفت: جانمایی این پروژه در پارک نشاط قوچان انجام‌ شده بود، اما با احداث پل جدید و اضافه شدن رمپ و لوپ‌های مختلف، موقعیت دریاچه تغییر پیدا کرد.

علی پیشیار با بیان اینکه پس از فعالیت شورای اسلامی دوره پنجم این پروژه در دستور کار قرار و جانمایی مجدد توسط کارشناسان صورت گرفت، تصریح کرد: قبل از احداث پل، این دریاچه در ضلع جنوب غربی منوریل پارک نشاط قرار داشت که در جانمایی جدید به ضلع شمالی منوریل تغییر مکان داده است و توسط مشاور نیز دوباره مورد بازبینی قرار گرفت.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌ شده با میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی برای اخذ اعتبارات، افزود: حدود ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات زائر این سازمان برای این پروژه با رایزنی‌های فراوان در نظر گرفته شد و حدود ۵۰۰ میلیون تومان نیز در کمیته برنامه‌ریزی قوچان پیش‌بینی‌ شده است.

شهردار قوچان یادآور شد: میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی مواردی نیز شامل مشاور و ماده ۲۳ زیست‌محیطی را از شهرداری درخواست کرده که در حال رایزنی پیرامون این مسئله هستیم، بنابراین با توجه به اعتبارات پیش‌بینی‌شده، پروژه در آینده به مناقصه گذاشته می‌شود و شروع آن را شاهد می‌شویم.

منبع : فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.