۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 683770

عرفانیان کاسب گفت: روز گذشته حکم قصاص قاتل مرحوم شیرمحمد علی در زندان اجرا شد.

قاتل «شیر محمد علی» قصاص شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حکم قصاص قاتل «علیرضا شیرمحمدعلی» به اجرا درآمد؛ محمدهادی عرفانیان کاسب؛ وکیل اولیای‌دم علیرضا شیرمحمدعلی با تأیید این خبر گفت: این حکم صبح روز گذشته (چهارشنبه) به اجرا درآمد.

بنابر این گزارش، علیرضا شیرمحمدعلی در تاریخ 1398/03/20 در زندان تهران بزرگ با ضربات جسم تیز مجروح شده و به‌قتل رسید.

دستگاه قضا دو روز پس از این قتل به‌ سرعت به موضوع ورود کرد و دو روز بعد از این حادثه، در 22 خردادماه سال جاری دادستانی تهران از صدور کیفرخواست آن خبر داد.

27 خردادماه، سخنگوی قوه قضاییه با تشریح جزئیات مضروب شدن و به قتل رسیدن مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی، از دستور رئیس قوه‌قضاییه به سازمان زندانها و دادستانی کل کشور برای بررسی قصور احتمالی مأموران خبر داد.

در همان روز سازمان زندانها اطلاعیه‌ای درباره قتل شیرمحمدعلی صادر کرد که در آن عنوان شده بود: در روز حادثه، برای رفع ایراد سیستم فاضلاب بهداشتی محل نگهداری دو نفر فوق‌الذکر، نامبردگان به هواخوری هدایت شدند، که در همین اثنا با گشوده شدن در محل نگهداری زندانیان امنیتی برای توزیع غذا، متهمان به‌دلیل حضور در هواخوری از فرصت پیش‌آمده سوء استفاده کرده، به‌سرعت وارد حریم نگهداری زندانیان امنیتی شده و ظرف مدت زمانی کمتر از دو دقیقه، علیرضا شیرمحمدعلی را مورد ضرب و جرح قرار داده که نهایتاً با حضور عوامل زندان و انتقال مصدوم به بیمارستان خارج از زندان، اقدامات پزشکی فاقد نتیجه بوده و نامبرده در بیمارستان فوت کرد.

رئیس قوه قضاییه نیز دوم تیرماه سال جاری در گفت‌وگوی تلویزیونی خود درباره موضوع قتل شیرمحمد علی اظهار کرد: نسبت به این حادثه که حادثه بدی بود و اتفاق افتاد، بلافاصله هیئتی برای بازرسی حادثه اعزام شد و همچنین از طریق دادستانی تهران که این زندان در تهران واقع شده و متهمان و محکومان آن مربوط به دادسرای تهران هستند و همچنین از طریق دادستانی کل، افرادی را مأمور کردیم که موضوع را بررسی کنند.

در ادامه سخنگوی قوه قضاییه در پنجمین نشست خبری خود گفت: در تیرماه به پرونده قتل شیرمحمدعلی که در زندان فشافویه به‌قتل رسید رسیدگی خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: سیاست دستگاه قضا در این قبیل موارد بررسی جامع و دقیق، کارشناسی و شناسایی متخلفین احتمالی و نوع تخلف آنها و در نهایت برخورد متناسب است. گاهی اوقات اقتضا می‌کند که فرد تحت تعقیب قرار گیرد و گاهی اوقات نیز موضوع ضعف مدیریتی است و این ضعف مدیریتی اقتضا دارد که مدیر جابه‌جا شود و به‌تناسب نتیجه تحقیقات تصمیمی گرفته شود و نهایتاً نیز رئیس زندان فشافویه برکنار و مدیرکل زندانهای تهران توسط خود سازمان زندانها جابه‌جا شده است.

29 تیر ماه، در ادامه رسیدگی به پرونده، جلسه رسیدگی به اتهامات عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی امروز در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی به صورت علنی برگزار شد.

پس از سه روز از اعلام ختم رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی، دادگاه رأی خود را صادر و بر این اساس دادگاه متهم ردیف اول را به‌اتهام مشارکت در قتل عمد به قصاص نفس و پرداخت دیه صدمات غیرمؤثر در قتل محکوم کرد.

در همین رابطه متهم ردیف دوم پرونده نیز به‌اتهام معاونت در قتل عمد به 25 سال حبس و پرداخت دیه صدمات غیرمؤثر در قتل محکوم شد.

9 مهر ماه سال جاری نیز سخنگوی قوه‌قضاییه از تأیید حکم قصاص قاتل شیرمحمد علی در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: حکم صادره در مورد وی و همدستش قطعیت پیدا کرده و برای اجرا به دادسرای تهران ارسال می‌شود.

در نهایت روز گذشته حکم قصاص قاتل مرحوم شیرمحمد علی در زندان رجایی‌شهر کرج به اجرا درآمد و وی قصاص شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.