امیر قطر در نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی اعلام کرد، یکی از مهم‌ترین دلایل بی‌ثباتی در منطقه ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی و تلاش برای کنار زدن مشروعیت بین‌المللی است.

مالزی | امیر قطر: اشغالگری اسرائیل یکی از مهم‌ترین دلایل عدم ثبات در منطقه است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر از جمله سخنرانان امروز (پنجشنبه) اجلاس کشورهای اسلامی در مالزی بود.

بر اساس گزارش «الخلیج آنلاین»، تمیم بن حمد در سخنرانی خود گفت: از دوگانگی معیار در بیش از یک مسأله رنج می‌بریم و این دوگانگی حتی در تعامل با مسایل حقوق بشری هم وجود دارد. ثبات از مهم‌ترین شروط توسعه است و روابط متوازن میان کشورها بر پایه منافع مشترک را می‌طلبد.

امیر قطر در ادامه تأکید کرد که حفظ حاکمیت ملی و استقلال در شرایط عقب‌ماندگی و وابستگی تقریبا غیرممکن شده است و کشورش روش‌هایی مانند «توسل به زور، محاصره، گرسنگی و دیکته کردن» را مردود می‌داند و به تکیه به مذاکره و گفت‌وگو در حل مسایل فرا می‌خواند.

وی تصریح کرد: برای دادن اختیارات گسترده به سازمان‌های بین‌المللی که در آن حق وتو برای این کشور یا آن کشور نباشد حداقل اجماع لازم است. برخی در نتیجه نزاع محورها، جنایتکاران جنگی را به عنوان متحد خود می‌گیرند و زمانی که شبه‌نظامیان مسلح خارج از قانون محلی و بین‌المللی مرتکب جنایت‌های ضد انسانی می‌شوند بلاغت کلام خود علیه تروریسم و تروریست‌ها را فراموش می‌کنند.

تمیم بن حمد در ادامه به مسأله فلسطین پرداخت و گفت، ادامه اشغالگری اسرائیلی در فلسطین «یکی از مهم‌ترین دلایل عدم ثبات در منطقه» است.

وی افزود، یکی از مهم‌ترین دلایل بی‌ثباتی در منطقه به حاشیه راندن مشروعیت بین‌المللی و تلاش برای دیکته کردن خواسته‌های رژیم صهیونیستی است به نحوی که سیاست الحاق اراضی فلسطینی، شهرک‌سازی و یهودی کردن قدس ادامه پیدا کند، این سیاست‌ها احساسات عرب‌ها و مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند.

اجلاس سران کشورهای اسلامی صبح امروز با حضور «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و سران کشورهای مالزی، ترکیه و قطر و صدها تن از شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی در کوآلالامپور آغاز شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.