رئیس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک مشهد گفت: خوشبختانه بازار پوشاک در آرامش بسر می برد و وضعیت تولید پوشاک امسال نسبت به سال گذشته از موقعیت بهتری برخوردار است

 ۲۰درصد از پوشاک موجود در بازار خارجی است/قاچاق پوشاک خیلی کم شده است

علی اکبر طاهری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه های مختلف در جهت معرفی صنعت پوشاک مشهد گفت: تا کنون نمایشگاه هایی را در کشورهای روسیه و عراق در این زمینه برگزار کرده ایم و معتقدیم برگزاری این نمایشگاه ها باید در سطح کلان باشد تا مردم بتوانند در این نمایشگاه ها با برندها و تولیدات مختلف داخلی آشنا شوند  البته این قضیه نیاز به تبلیغات زیادی در سطح کلان دارد تا مردم به جای خرید اجناس خارجی که خوشبختانه این روزها خیلی کم شده است مبادرت به خرید اجناس ایرانی کنند.

طاهری گفت: در حال حاضر خوشبختانه قاچاق پوشاک خیلی کم شده است و تقریبا واردات پوشاک هم به حداقل رسیده است بجز تامین پوشاک داخلی ما به کشورهای روسیه، عربستان، کویت و...صادرات داریم ولی به هر شکل این صنف هم به مانند دیگر صنوف به یکسری مواد اولیه نیاز دارد که ما مجبور هستیم از خارج وارد کنیم و همین قضیه بر روی قیمت پوشاک تاثیر می گذارد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان پوشاک در پاسخ به این سئوال که چند در صد از پوشاک داخل بازار خارجی است افزود: بازار از جنس خارجی خالی نیست ولی نهایتا ۲۰ درصد از پوشاک موجود در بازار را اجناس خارجی تشکیل می دهند که بیشتر از کشور ترکیه و چین وارد می شود ولی به هر شکل دولت کماکان پیگیرعدم وارد شدن پوشاک خارجی به بازار است. البته من منکر این نیستم که متاسفانه بخشی از اجناس موجود در بازار که ساخت کشور خودمان است را با یک برند خارجی به چند برابر قیمت عرضه می کنند و متاسفانه برخی هم از این اجناس استقبال می کنندو

وی گفت: خوشبختانه بازار پوشاک در آرامش بسر می برد و وضعیت تولید پوشاک امسال نسبت به سال گذشته از موقعیت بهتری برخوردار است و با توجه به فراوانی تولیدی که امسال داشته ایم تقریبا هیچ یک از کالاها و پوشاک ما افزایش قیمتی نسبت به سال گذشته نداشته اند البته ۳۰ درصدی پوشاک نسبت به سال گذشته گران شده است که آنهم به خاطر مواد اولیه و قیمت پارچه است که در اختیار ما نیست. با توجه به کیفیت و قیمت اجناس ایرانی مصرف کننده ها بیشتر تمایل دارند که از اجناس ایرانی استفاده کنند.

طاهری در پاسخ به این سئوال که آیا برخی مدلهای مانتو هم در بازار که هیچ سنخیتی با شئونات ایرانی اسلامی ندارد هم تولید داخل است گفت: همه این مانتوها ایرانی است و هیچ مانتو از خارج وارد نمی شود و همه تولید تهران است  و هیچ کدام از این مانتو ها در مشهد تولید نمی شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ تولیدی پوشاک در مشهد وجود دارد که پروانه کسب دارند و در این زمینه فعالیت می کنند. البته تعداد خیلی کمی هم از محصولات موجود در بازار تولید تولید یهای زیر پله یا همان غیر مجاز هستند که از شهرهای دیگر مانند شیراز وارد می شود که اینها هم به علت مشکلات مالیاتی یا بیمه نیروهاشان به این شکل در حال فعالیت هستند ولی ما در مشهد تولیدی های فعالی به این شکل نداریم.

رئیس تولید کنندگان پوشاک مشهد در پاسخ به این سئوال که تخفیف های بالای ۵۰ درصد پوشاک در سطح شهر تا چه اندازه حقیقی است گفت: این گونه تخفیف ها خلاف قانون است نهایتا هر فروشنده می تواند ۳۰ درصد می تواند به قیمت پوشاک اضافه کند و عرضه کند حالا چگونه است که با وجود افزایش قیمت مواد اولیه فروشگاهی، بیمه، دارایی و...این همه برای عرضه اجناسش تخفیف ایجاد میکند؟


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.