مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت:خدمت به امام رضا(ع) فقط در چارچوب حرم مطهر نیست، بلکه هر کس در این کره خاکی می‌تواند به امام رضا(ع) خدمت کند.

خدمت به امام رضا(ع) تنها در چارچوب حرم مطهر رضوی نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسین باغگلی در همایش «توفیق خدمت» اولین نشست هم اندیشی مدیران منتخب مدارس دوره متوسطه ۳۱ استان کشور که در دبیرستان علوم معارف اسلامی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای توسعه خادم و مخدوم دنبال این بودیم که بگوییم وظیفه خدمت به تمام مردم را داریم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی خاطرنشان کرد: مأموریت‌ ما این است، فضایی را فراهم کنیم تا نشان دهیم خدمت به امام رضا(ع) فقط در چهارچوب حرم مطهر نیست، بلکه هر کس در این کره خاکی می‌تواند به امام رضا(ع) خدمت کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از کانون‌های ما کانون خادمیاری نوجوانان است، بیان کرد: باور داریم از حیث تربیتی اگر فرصتی برای تجربه‌های اجتماعی نوجوانان فراهم شود، ظرفیت خوبی برای تعلیم و تربیت است که سرعت و کیفیت بخشی را در این حوزه تضمین می‌کند.

باغگلی با بیان اینکه باید مدارس را به سمتی ببریم که علاقمند به فعالیت اجتماعی باشند، عنوان کرد: جشنواره خورشید ولایت ۱۲ الی ۱۳ سال است که برگزار می‌شود، بنا شد فضای رقابتی را کنار بگذاریم و این جشنواره را به یک باشگاه اجتماعاتی برای نوجوانان تبدیل کنیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی افزود: در این جلسه با مدیران مدارس قرار است مفاهیم دقیق خادمیاری نوجوانان را تشریح کرده و مدارس با انگیزه در هر استان را شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی که همکاران ما به استان‌های خود باز می‌گردنند با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزی باید به جامعه محلی خود خدمات ارائه دهند.

باغگلی یادآور شد: مدارسی که با ما همکاری می‌کنند اگر ظرفیت آنها به حد مطلوبی برسد، زمینه اردوی مشهد، استفاده از مدارس جهت اسکان، استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی و همچنین خدمت واقعی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را برایشان فراهم می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی با اشاره به اینکه این طرح مخصوص دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم است، ابراز کرد: ۱۰ مدرسه در بنیاد فرهنگی رضوی داریم که هر مدرسه متولی سه استان شده و مدارس هم عرض خود را به این جلسه دعوت کرده‌ است.

وی ادامه داد: از ظرفیت این جلسه استفاده کردیم تا ظرفیت‌های آستان قدس را برای انجام فعالیت‌های تربیتی، ظرفیت‌های درونی حرم مطهر و معاونت سازمان تبلیغات را به مدیران معرفی کنیم.

باغگلی مرکز قرآن کریم، به نشر، آفرینش‌های هنری و پروژه «سلام بر امام» را از موسساتی برشمرد که به طور مستقل توضیحات خود را در این همایش ارائه می‌دهند.

قرائت زیارت امین الله در ۱۲۰۰ مسجد کشور

مسؤول اجرایی طرح «سلام بر امام» نیز در ادامه مراسم، گفت: طرح زیارت امین الله چهارشنبه‌ها همزمان با حرم مطهر به طور حدودی در هزار و ۲۰۰ مسجد در تمام کشور اجرا می‌شود.

مهدی رجب‌پور با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد استارت اولیه این طرح را زده‌ایم، متذکر شد: در بحث آموزش و پرورش نمی‌توان به سراغ تمام استان‌ها رفت، شما مدیران عزیز باید این امر را استان‌های خود ترویج کنید.

منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.