همدان- دبیر کنگره ملی آیت‌الله تالهی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرهون روحانیت است گفت: معرفی شخصیت‌های بزرگی چون آیت‌الله تالهی یک ضرورت است که باید در این زمینه همه پای کار باشند.

معرفی بزرگان دین و اخلاق یک ضرورت است

به گزارش قدس آنلاین سیدمحمدکاظم حجازی ظهرپنجشنبه در کنگره ملی آیت‌الله تالهی در همدان اظهار کرد: انقلاب اسلامی مرهون روحانیت و ایثار و فداکار این قشر در راه ایجاد بصیرت، روشنگری و دفاع از دین مبین اسلام است.

وی گفت: در مجموعه موسسه شهیدمدنی نیز به منظور توجه به نقش روحانیت فارغ از نقش اخلاقی خود همه متکلف هستند که به موضوع انقلاب توجه داشته و در این زمینه تحقیق و پژوهش داشته باشند.

دبیر کنگره ملی آیت‌الله تالهی با بیان اینکه موسسه شهید مدنی در گام نخست در زمینه بزرگداشت مقام آیت‌الله نجفی گام برداشت افزود: در ادامه کار در زمینه معرفی شخصیت آیت‌الله تالهی گام برداشته شد که این کار صرفا در حد کار اولیه است و یقینا ادامه‌دهنده این کار دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هستند.

وی با بیان اینکه قریب به ۳۵۰ نفر در برگزاری این کنگره کنار ما بودند تصریح کرد: تلاش همه بود که امروز این کنگره به عنوان کار ارزشمندی در حال انجام است، از مشوقان برگزاری این برنامه نیز تشکر می‌کنم

رو نمایی از ۹ کتاب در کنگره ملی آیت الله تالهی

عروتی وثقی دبیر علمی این کنگره ملی گفت: با بررسی‌های انجام شده ۹ کتاب از دست نوشته‌های آیت الله محمد تالهی با کمک فرزند ایشان تهیه و چاپ شده است.

وی افزود: این کتاب‌ها نماز معراج مومن، ولایت معصومین، گزیده هزار و یک کلام، خلوت انس، مجالس، اسرار سلوک، ذرات در تفسیر و فلسفه و رساله فی فقه ال ولایات است و نشر آن‌ها آغاز شده است.

تجلیل از نفرات برتر کنگره آیت الله تالهی و تقدیر از خانواده ایشان

در پایان کنگره ملی آیت الله تالهی از مقالات و آثار برتر ارسالی  به این کنگره تجلیل و جوایزی اهدا شد.

همچنین در این مراسم  نیز با حضور وزیر علوم، وزیر ارشاد، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، نماینده، ولی فقیه در استان، مدیر کل صدا و سیما همدان  از خانواده محترم عالم ربانی آیت الله تالهی نیز قدرانی شد.

در بخش ارسال مقالات علمی به دبیر خانه این همایش ۳۵ مقاله به دبیر خانه علمی این کنگره راه یافته اند  که پس از بررسی از مقالات برتر تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.