زنجان-فرماندار زنجان گفت:۳۵درصد پسماندهای شهری مواد غذایی است.

هیچ  کاری در زمینه پسماند شهر زنجان انجام نشده است

به گزارش قدس آنلاین،فرماندار زنجان روز پنج شنبه در جلسه بررسی ساماندهی و مدیریت پسماند شهر زنجان که  با حضور اساتید دانشگاه های استان اصفهان و زنجان برگزار شد گفت:  شرایطی که در شهر زنجان در مبدا زباله‌ها داریم بسیار نگران کننده تر از مقصد آن است.
 عسگری با بیان اینکه دپوی زباله‌ها در مهتر چایی و نحوه جمع آوری آن تهدید جدی برای سلامتی مردم است افزود: یکی از اولویت‌های اصلی موضوع مدیریت این بخش است.
 وی با تاکید بر اینکه ورود به حوزه پسماند نیاز به جدیت و سرعت  عمل بیشتری دارد  یاد آورشد: باید با تهیه طرح جامع مدیریت پسماند با نگاه تخصصی و علمی آینده نگری در صدد رفع این معضل باشیم.
 عسکری ادامه داد: ایجاد واحد بازیافت زباله نیازمند بررسی طرح های موفق در این زمینه است و  فرصت سرمایه گذاری و برگشت سرمایه را در پی خواهد داشت.
 وی با تأکید بر اینکه در این مقوله   اولویت های اساسی ما سلامت مردم وتوجه به  مسائل زیست محیطی است گفت: با نگاه آرمانگرایانه به مقوله زباله  می‌توانیم شاهد به صفر رسیدن پسماند باشیم.
 فرماندار زنجان  با اشاره به ظرفیتهای موجود در دانشگاههای زنجان اظهارداشت: با نیم نگاهی به داشته هایمان    می‌توانیم نظر متخصصین را در کارگروه‌های مختلف بشنویم و خروجی آن تحولی باشد که مدیریت پسماند و مسائل زیست محیطی  به طور کامل دیده شود.
 عسگری  خاطرنشان ساخت :شورا باید طرح که در زمینه پسماند تهیه می‌شود را در سند توسعه و سند آمایش استان به عنوان راهبرد اصلی در نظر بگیرید تا با تغییر مدیریت ها دچار مشکل نشویم.
 وی  با تاکید بر اینکه مطرح شدن شهرداری به عنوان تنها متولی پسماند خروجی اش  افزایش پسماندهای خانگی است، گفت:باید در زمینه فرهنگی کار جدی انجام شود.
 عسگری با بیان اینکه ۳۵ درصد زباله های ما  مواد غذایی هستند اذعان داشت: برای تولید این میزان مواد غذایی ۹ میلیون متر مکعب آب مصرف می کنیم.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.