وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه اعلام کرد نام دو قاضی ایرانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

نام دو قاضی ایرانی در فهرست تحریم‌های حقوق بشری آمریکا

قدس آنلاین؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی علیه دو قاضی ایران به بهانه‌های حقوق بشری وضع کرد. 

قاضی «محمد مقیسه»، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه عمومی و انقلاب تهران  و قاضی «ابوالقاسم صلواتی»،  رئیس شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، دو قاضی ایرانی هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند. 

در همین رابطه و به گزارش رویترز، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه به تحولات اخیر در ایران پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا در اظهارات خود با نام آوردن از برخی کسانی که مدعی بود در جریان تحولات اخیر ایران جان خود را از دست داده‌اند، در امور داخلی ایران مداخله کرد.

در حالی که فشار حداکثری آمریکا علیه ایران ادامه دارد، اما وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی متناقض مدعی حمایت آمریکا و دولت آمریکا از مردم ایران شد.

پمپئو همچنین ادعا کرد که ۳۶ هزار مورد مدرک از تحولات و اغتشاشات اخیر در ایران بدست وزارت خارجه آمریکا رسیده است و در ادامه مدعی ارسال پیامی به ایران با خواندن شعری از شاعر ایرانی سعدی، شد.

پمپئو به تحریم دو قاضی ایرانی به نام «محمد مقیسه» و «ابوالقاسم صلواتی» اشاره کرد و گفت تحریم این افراد از امروز آغاز می‎شود.

همچنین وزیر خارجه آمریکا از اعمال محدودیت برای برخی شهروندان ایرانی خبر داد و مدعی شد در کنار مردم ایران است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.