وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال به مناسبت نام‌گذاری سال و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد رونق تولید چند برنامه را به جد پیگیری کردیم که یکی از آن‌ها نهضت ساخت داخلی است و حدود ۱۰ میلیارد دلار برای آن در نظر گرفته ایم.

وزیر صمت: ۱۰ میلیارد دلار برای نهضت ساخت داخلی در نظر گرفته شده است

قدس آنلاین؛  رضا رحمانی عصر امروز در آیین بهره‌برداری پروژه تولید تختال‌های ویژه لوله‌های انتقال نفت و گاز ترش (api)، اظهار داشت: امروز همه شما راه شهیدان را ادامه می‌دهید و به خوبی از عهده این تکلیف بر می‌آیید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افتتاح این پروژه یعنی فتح خاک‌ریزی در جبهه‌های اقتصادی است، گفت:  امسال به مناسبت نام‌گذاری سال و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد رونق تولید چند برنامه را به جد پیگیری کردیم که یکی از آن‌ها نهضت ساخت داخلی است و حدود ۱۰ میلیارد دلار برای آن در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه نهضت ساخت داخلی تا پایان سال ۱۴۰۰ باید محقق شود، خاطرنشان کرد:  از این ۱۰ میلیارد دلار، حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در حوزه صنایع مدنی و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای صنایع خودرو  و یک میلیارد  و ۲۰۰ برای صنعت نساجی و مابقی آن در صنایع مختلف در نظر گرفته می‌شود.

رحمانی با اشاره به کاهش واردات کشور با افتتاح این پروژه، اظهار کرد: امروز  با افتتاح این پروژه ۲۵۰ میلیون یورو از واردات کشور کاهش پیدا می‌کند و هر قطعه‌ای یا کالایی را می‌توانیم باید در داخل تولید کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اینکه افتتاح چنین پروژه‌های تا آخر سال نیز ادامه دارد، عنوان کرد: فرایندهای تولید برنامه‌ها و توسعه‌ها باید یک نقطه داشته باشد و زنجیره ارزش فلزات فولاد، آلومینیوم، مس در برنامه است که این زنجیره متوازن نبود.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب این زنجیره در فولاد ۲ میلیون تن بود که امروز به ۲۳۰ میلیون تن رسیده است و رشد ۱۰۰ برابری داشته‌ایم ولی در جاهایی این صنعت متوازن نبوده و دو سال است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم این زنجیره متوازن شود.

رحمانی با بیان اینکه فولاد مبارکه یک کمپانی معمولی نیست و یک سری مراحل را رد کرده و به یک شرکت جهانی تبدیل شده است، افزود: شرکت فولاد مبارکه توانایی‌های دارد که جهان روی آن حساب باز می‌کنند و پیشنهاد می‌کنیم به فولاد مبارکه که فولاد روی ورق‌های مخصوص یا آلیاژی و چیزهای صنایع حساس لازم دارد بیشتر کار کند.

‌وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از صبح امروز در سفر به اصفهان  دو واحد صنعتی گلایه‌های داشتند، گفت: با وجود اینکه برخی از تولیدکنندگان به مواد اولیه دسترسی ندارد ولی  فولاد مبارکه باید در تنظیم بازار کمک‌حال دولت باشد و واحدهای کوچک را حمایت کند.

‌انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.