مدیر عامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی از کشت طلای سرخ برای نخستین بار در مزارع این سازمان در سال زراعی جاری خبر داد

کشت طلای سرخ برای نخستین بار در مزارع سازمان موقوفات ملک

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا قاسمی بیان کرد: امسال ۵ هکتار از اراضی مزرعه قدس یک واقع در  کیلومتر ۳۵ جاده فریمان به تربت جام به کشت زعفران اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: سازمان موقوفات ملک تولید محصولی سالم و با کیفیت مناسب را از کشت زعفران دنبال می‌کند.
مدیر عامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش راندمان تولید این محصول تصریح کرد: در کشت زعفران از پیازهای سالم و با وزن بیش از ۸ گرم استفاده شده است.
وی افزود: ضمن این که زمین مورد نظر با استفاده از کود دامی تقویت و تمامی پیازها قبل کشت، سورت و ضد عفونی شده است تا از ورود احتمالی قارچ و کنه به مزرعه جلوگیری شود.
قاسمی بیان کرد: علاوه بر این، استفاده به موقع و کامل از کودهای ماکرو و میکرو در اراضی مذکور در دستور کار قرار گرفته است.
وی درباره روش آبیاری اراضی اختصاص داده شده به نخستین کشت طلای سرخ در مزارع این سازمان خاطرنشان کرد: آبیاری این محصول به صورت بارانی انجام می‌شود.
قاسمی ادامه داد: کاهش مصرف آب، سهولت آبیاری و همچنین افزایش کارایی بالای مصرف کودهای ریزمغذی از جمله مزایای این سیستم به شمار می‌رود.
وی با اشاره چگونگی تغذیه این محصول گفت: تغذیه زعفران بسته به نیاز گیاه صورت می‌گیرد و معمولا بعد از برداشت محصول طی چند نوبت به صورت آب آبیاری و همچنین محلول‌پاشی انجام می‌شود.
مدیر عامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه این سازمان برای نخستین بار طی سال جاری نسبت به کشت زعفران اقدام کرده و هنوز محصول به صورت اقتصادی بازدهی نداشته، بنابراین در سال‌های آینده در خصوص نحوه توزیع و فرآوری آن تصمیم گرفته خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.