خراسان شمالی- وزیر کشور گفت: فعالیت های خوبی در حوزه های عمرانی، بازسازی مناطق سیل زده و رفع مشکلات موانع تولید در خراسان شمالی انجام شده است.

فعالیت های خوبی در بازسازی مناطق سیل زده خراسان شمالی صورت گرفته است
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اطلاع رسانی وزارت کشور؛ وزیر کشور به منظور ارزیابی مدیریتی فعالیت های استان خراسان شمالی در حوزه های عمرانی، بازسازی مناطق سیلزده و رفع مشکلات و موانع تولید و همچنین شرکت در اختتامیه ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان، ساعتی قبل با استقبال مسئولان استان وارد بجنورد شد.
رحمانی فضلی در بدو ورود به بجنورد در جمع خبرنگاران گفت:فعالیت های خوبی در حوزه های عمرانی، بازسازی مناطق سیل زده و رفع مشکلات موانع تولید در خراسان شمالی انجام شده است. 
وزیر کشور اضافه کرد: همچنین برای برگزاری مسابقات جهانی و دعوت از تیم های مختلف ظرفیت های خوبی در استان ایجاد شده که هم به جهت توسعه نشاط عمومی و بعلاوه توانند سازی مردم و همچنین توسعه ورزش قهرمانی در استان بسیار قابل توجه است.
وی در پاسخ به پرسشی در  ارتباط با آخرین اقدامات در مواجه با  سیل اخیر خوزستان نیز اشاره کرد: سیل اخیر در اهواز و شهرهای اطراف آن رخ داد که عامل مهمی که مشکل اصلی مردم را ایجاد کرده وضعیت فاضلاب است که متاسفانه زیرساخت های فاضلاب در  آن محدوده فراهم نیست و در سیل نوروز پیگیری شد.
دکتر رحمانی فضلی تصریح کرد: باید تلاش شود تا مشکلات فاضلاب این شهر حل شود، قبلا نیز حضور مقام معظم رهبری گزارشی ارائه دادم و ایشان هم به رئیس جمهور و دولت دستور دادند تا تامین اعتبار مناسبی انجام شود که این مشکل حتما رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور هم دستورات لازم در این خصوص را به سازمان برنامه و بودجه ارائه کردند و باید در بودجه پیش رو و یا خارج بودجه این رقم  پیش بینی شود تا مشکل مردم اهواز و شهرهای اطراف آن حل شود.البته هم اکنون امکانات و تجهیزات مورد نیاز از تهران و سایر نقاط ارسال شده و شرایط رو به بهبود است.
وزیر کشور افزود: برابر گزارشی که شب گذشته از منطقه ارسال شده، مشکل کم شده اما کم شدن مشکل به معنای عدم مشکل نیست؛ باید شهرداری به صورت مستمر اقدامات لازم را انجام دهد و فراتر از آن باید اقدامات حوزه فاضلاب هم به سرانجام برسد، مهم تر آنکه تغییر زیر ساخت ها را باید شاهد باشیم که وزارت نیرو متولی آن است و باید به سرعت انجام شود.
گفتنی است؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، وزیر کشور را در این سفر همراهی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.