مدیر امور منابع آب نیشابور گفت: ۱۸۳ حلقه چاه غیرمجاز در نیشابور و فیروزه از ابتدای امسال مسدود شد.

مسدود شدن ۱۸۳ حلقه چاه غیرمجاز در نیشابور و فیروزه

به گزارش قدس آنلاین، سعید خجسته‌پور مدیر امور منابع آب نیشابور با اشاره به اینکه با مسدود شدن این چاه های غیرمجاز، بیش از چهارمیلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است گفت: در این رابطه یک دستگاه حفاری چاه عمیق و سه دستگاه بالابر توقیف و برای بیش از ۱۰۰ نفر پرونده تخلف تشکیل شده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۲۵ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد کنتور در نیشابور و فیروزه شناسایی شده است که بیشتر این چاه‌های غیرمجاز در منطقه سرولایت نیشابور قرار دارد.

مدیر امور منابع آب نیشابور گفت: احداث استخر در دشت نیشابور با سالیانه سه هزار میلی‌متر تبخیر آب مجاز نیست و تاکنون بیش از ۴۰ استخر ذخیره آب با حجم ۵۰ تا ۸۰۰ مترمکعب در نیشابور و فیروزه شناسائی شده است.

خجسته‌پور افزود: متولی استخرهایی که در داخل مسیل‌ها، اراضی کشاورزی و اراضی منابع طبیعی قرار گرفته‌اند به ترتیب امور منابع آب، جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی است و سال گذشته یک هیات کارشناسی متشکل از کارشناسان سه اداره جهت برخورد با تخلفات تشکیل گردید که ادامه پیدا نکرد.
او تصریح کرد: طی بارندگی‌های اخیر از ۲۴ میلیون مترمکعب حجم سد بار هشت میلیون مترمکعب آبگیری شده و برای انتقال آب از این سد به نیشابور ۱۰ کیلومتر لوله خریداری شده و ۱۳ کیلومتر دیگر نیاز است.

مدیر امور منابع آب نیشابور گفت: استاندارد مخازن آب موجود در نیشابور از سطح استاندارد کشوری پائین‌تر است و به همین خاطر در فصل گرما با مشکل کم فشاری و قطع آب رو به رو می‌شویم.

او تصریح کرد: برای حل این مشکل ۲مخزن ذخیره آب هرکدام با ظرفیت ۱۰هزار مترمکعب در حال احداث است که ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد ریال نیاز است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.