پیمایش افکارسنجی جدید در آمریکا حاکی از آن است که به نظر بیش از نیمی از آمریکایی‌ها، مدارک متقنی برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور وجود دارد.

شمار موافقان استیضاح ترامپ بیشتر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم این کشور معتقدند تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده مدارک متقاعدکننده‌ای را در این موضوع ارائه کرده است.

به نوشته وبگاه «هیل»، این نظرسنجی که به‌صورت مشترک توسط موسسه «هریس‌ایکس» و نشریه هیل انجام شده، نشان می‌دهد 53 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند مدارک مستدلی برای استیضاح ترامپ وجود دارد اما 47 درصد اعتقاد دارند که دموکرات‌های مجلس نمایندگان مدارک کافی ارائه نکرده‌اند.

این نتایج در حوزه‌های هر حزب فاصله بیشتری با هم داشت به‌گونه‌ای که 83 درصد از حامیان حزب دموکرات مدارک استیضاح را کافی دانسته و این رقم برای حامیان حزب جمهوری‌خواه 23 درصد است.

این پیمایش یک روز بعد از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان، با حجم نمونه 1001 آمریکایی واجد شروط رأی دادن (در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020) و در روزهای هفدهم و هجدهم دسامبر با حاشیه خطای 3.1 درصد انجام شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) با اکثریت آرا هر دو بند طرح استیضاح ترامپ را به تصویب رساند تا او سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می‌شود. 

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در دو مرحله بر سر این دو بند رأی‌گیری کردند. ابتدا بند «سوءاستفاده از قدرت» به رأی گذاشته شد که با ۲۳۰ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف مورد موافقت قرار گرفت. قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دیگر بند این قطعنامه که به اتهام «ممانعت در تحقیقات کنگره» مربوط می‌شد را نیز به تصویب رساندند. این بند با ۲۲۹ رأی مثبت و ۱۹۸ رأی منفی به تصویب رسید. 

روز گذشته نیز سخنگوی کاخ سفید با شرم‌آور خواندن تصویب استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، گفت مطمئن است که مجلس سنا ترامپ را از اقدام خطا تبرئه می‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.