مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی گفت: این استان جزو استان‌های پیشرو در موضوع حمایت از کسب و کارهای الکترونیک است به طوری که ثبت دو هزار و ۲۳۱ کسب و کار الکترونیک در خراسان رضوی گواهی این موضوع می باشد.

ثبت دو هزار و ۲۳۱ کسب و کار الکترونیک در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی  در مراسم  افتتاح  همایش   ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی با رویکرد اقتصاد مقاومتی  در مشهد گفت: رویکرد استانداری خراسان رضوی حمایت از کسب و کارهای الکترونیک و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.  

سید حمید رضا روح بخش افزود: برای داشتن پایگاه دانشی نیاز به استخراج دانش است که درگیر راهکارهای فناورانه خواهد بود و بسیاری از پیشگامان استارتاپ‌ها با ایجاد یک کسب و کار الکترونیک شکل گرفته است و دولت، حمایت لازم را نیز در این موضوع انجام داده است و این بلوغ با وجود مخالفت‌های زیاد شغل‌های سنتی این بلوغ در نهادهای دولتی شکل گرفته است.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی یکی از استان‌های پیشرو در موضوع حمایت از کسب و کارهای الکترونیک است که تاکنون دو هزار و ۲۳۱ کسب و کار الکترونیک در آن به ثبت رسیده است.
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی گفت: در توسعه شبکه دولت، چهار هزار و ۲۰۰ ساختمان اداری به این شبکه متصل شده است و تمام تراکنش‌های بین سازمانی از این مسیر در حال انجام است.
روح بخش  افزود: اگر دو شاخص توسعه اقتصادی دانایی محور و توسعه دولت الکترونیک را مورد توجه قرار دهیم شاهد رابطه مستقیم این دو با هم هستیم و هر کشوری که برای دولت الکترونیک سرمایه گذاری کند راهکار هوشمندانه‌ای برای توسعه اقتصاد دانایی محور اتخاذ کرده است یعنی اگر می خواهیم کسب و کار الکترونیک رونق بیشتری بگیرید  باید روی توسعه دولت الکترونیک و راهکارهای هوشمندانه آن سرمایه گذاری شود.
دبیرعلمی این همایش نیز گفت: در این همایش در قالب سخنرانی توسط اساتید کلیدی مشهور در تراز ملی به  ارائه مقالات علمی، اجرای کارگاه‌های آموزشی تخصصی و برگزاری میزگرد، با هدف هوشمندسازی حوزه دولت الکترونیک پرداخته می شود.

دکتر سعیده باباجانی محمدی افزود: مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و مادی در راستای برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل جهت دستیابی به رسالت‌ سازمان ها براساس نظام ارزشی حاکم بر جامعه است.  
وی ادامه داد: در تعیین اهمیت مدیریت شاهد آن هستیم که آثار و پیامدهای عملکرد مدیریت محدود به یک مقطع زمانی نبوده و اثر بلند مدت دارد در واقع مدیران کارآفرینانی هستند که با فرایند خلق ارزش‌های مادی و معنوی از طریق ایجاد انگیزه و تلاش متعهدانه در کارکنان به منظور ایجاد مزایای رقابتی گام‌های اساسی برمی دارند.
دبیرعلمی همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی گفت: موضوع هایی چون دانش مدیران، کارآفرینی، نوآوری‌ در بازاریابی و مدیریت بازار، و فناوری اطلاعات در دنیای رقابتی کنونی حائز اهمیت است.
رییس موسسه آموزش عالی فردوس نیز در این مراسم گفت:محورهای این همایش عبارتند از مدیریت دانش، مدیریت، اقتصاد، حسابداری و هوشمندسازی و توسعه دولت الکترونیک است.  
هاشم جلیلی صفریان اهداف همایش را نیز  بحث و بررسی درباره آخرین دستاوردهای علمی در خصوص اقتصاد دانش بنیان و مدیریت راهبردی، توسعه کارآفرینی و بهبود کسب و کار الکترونیکی، تبادل نظر در خصوص روش‌ها و تکنیک‌های پیشرفته مرتبط با کارآفرینی و کسب و کار الکترونیکی و استخراج سیاست ها، راهبردها و راهکارهای اجرایی کارآمد و موثر برای توسعه کارآفرینی و بهبود کسب وکار الکترونیکی اعلام کرد.  
او با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی ادامه داد: این همایش بستر و ظرفیت مناسبی است تا اساتید، دانشجویان، صاحب نظران، کارشناسان و پژوهشگران مدیریت و سایر حوزه‌های مرتبط، به هم افزایی و تبادل تجربه و ارائه دستاوردها و راهکارهای علمی خود بپردازند و به سهم خود در حوزه مدیریتی و فرآیند سیاستگذاری‌های اقتصادی و مالی توسعه آفرین کشور، مشارکت فعال داشته باشند و به بهینه‌سازی آن کمک کنند.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.