وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه یک مجموعه فرهنگی و تربیتی‌ است و فعالیت در حوزه حراست این سازمان با سایر بخش‌ها متفاوت بوده و باید نگاه فرهنگی و تربیتی بر آن حکمفرما باشد.

 حوزه حراست آموزش و پرورش باید مبتنی بر نگاه فرهنگی و تربیتی باشد

به گزارش قدس آنلاین، محسن حاجی میرزایی  در جمع مدیران و روسای حراست ادارات کل آموزش و پرورش کشور در مشهد افزود: این وزارتخانه با هدف تربیت نسل فردای ایران برای مشارکت در سازندگی، پیشرفت و حفاظت از ارزش‌ها و اصول دینی، ملی و زندگی عزتمندانه فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: این ماموریت بسیار مهم و حیاتی است و باید خدای بزرگ را شاکر باشیم که توفیق خدمت در این نهاد فرهنگی و ارزشمند را به ما عطا کرده است و در کنار این شکرگزاری باید پاسخگوی این نعمت که در اختیار ما گذاشته شده نیز باشیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: همه ارکان نظام تعلیم و تربیت در کنار هم ارزش پیدا کرده و می‌توانند مسیر موفقیت را طی‌ کنند لذا تمام حوزه‌ها به یک اندازه برای ما اهمیت دارند و همه باید به سوی توفیق در دستیابی به اهداف ماموریت اصلی خود در این مجموعه کنار هم گام برداریم.
وی افزود: تقوا و تسلط بر خود، داوری کردن بر رفتار و کلام یکی از مهمترین خصیصه‌هایی است که باید مدنظر فعالان عرصه حراست باشد و در جایگاه حراست باید چیرگی و تسلط بر هیجان یکی از اولویت‌های رفتاری باشد چرا که مدیران و دست‌اندرکاران این بخش در شرایط گوناگون با وضعیت‌ها و دشواری‌های متعدد روبرو می‌شوند که باید آن‌ها را مدیریت نمایند.

حاجی میرزایی ادامه داد: حساسیت در زمینه برخورد و رفتار با مجموعه سازمان در حوزه فعالیت حراست بسیار مهم است و در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر به ایجاد اعتماد بین ارکان مختلف جامعه نیاز داریم و در این میان نقش مجموعه حراست می‌تواند تعیین کننده و بسیار مثبت باشد.
وی گفت: تعمیم مشکلات و نقایص پیش آمده در آموزش و پرورش به کل تلاشگران این حوزه، بی‌انصافی است و اگر مشکلی وجود دارد نباید آن را به کل مجموعه آموزش و پرورش منتسب کرده و اعتماد عمومی را به این بخش کاهش دهیم.
وی افزود: حضور واقعی و عمیق در تمام لحظات و دوری از شتابزدگی در تحلیل، بررسی و تصمیم‌گیری در کنار اهمیت دادن به مشورت یکی از مهمترین وظایف مدیران حراست است و باید پدیده‌های آینده را نیز درنظر بگیریم و با بررسی و رصد عوامل بیرونی، مواجهه هوشمندانه با مسائل و چالش‌ها داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این وزارتخانه یک مجموعه فرهنگی و تربیتی‌ است و فعالیت در حوزه حراست این سازمان با سایر بخش‌ها متفاوت است، باید بر اساس ماموریت‌ها و ویژگی‌های وزارت آموزش و پرورش در حراست آن هم نگاه فرهنگی و تربیتی حکمفرما باشد.
حاجی میرزایی از شب گذشته به مشهد سفر کرده و شرکت در اجلاس مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور و اجلاس سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های وی در سفر ۲ روزه به این کلانشهر است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.