مدیرعامل یک نهاد مردمی در شب فرهنگی یلدای گناباد گفت: ارتقاء فعالیت های مبتنی برمشارکت های مردمی، نقش به سزایی در رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

نقش بارز فعالیت های مردمی در تحقق رونق تولید و اقتصاد مقاومتی

شب فرهنگی یلدای گناباد  در محل فرهنگسرای آریو مصلی نژاد مشهد با حضور مسئولان استان خراسان رضوی، مدیران شهری مشهد و اقشار مختلف مردم برگزار شد.  

حمید زارع حسینی ، مدیرعامل مجموعه سرای گناباد در حاشیه این مراسم در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: مجموعه سرای گناباد یک تشکل مردم نهاد، برای گنابادی های مقیم مشهد است که سعی دارد از ظرفیت ها و پتانسیل های مردمی در جهت پیشبرد امور استفاده کند.

وی بابیان اینکه ۱۸۰هزار گنابادی نسل یک ودو وسه ،مقیم مشهد هستند ، افزود: پنج سال از فعالیت این تشکل  که بر مبنای سه اصول ، غیر انتفاعی، غیر سیاسی و داوطلبانه شکل گرفته است می گذرد و تاکنون بالغ بر  ۵هزار نفر از اقشار مختلف عضو این تشکل هستند.

زارع حسینی با بیان اینکه حدود 3 هزار نفر از شب فرهنگی یلدای گناباد استقبال کردند، ادامه داد: در طول سال این مجموعه دو گردهمایی بزرگ دارد که اولین آن شب فرهنگی یلدای گناباد است که در میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی ثبت می باشد و در آستانه فصل زمستان برگزار می شود . همچنین دومین گردهمایی این مجموعه نیز در دهه اول محرم در گناباد است که هر ساله با محوریت یک موضوع برگزار می شود به طوری که در سال جاری این گردهمایی با محوریت آموزش و پرورش و کمک به ۴ هزار و ۷۰۰دانش آموز محروم  و بی بضاعت این شهرستان برگزار شد که افزون بر ۹۱۰میلیون تومان کمک نقدی در این گردهمایی جذب شد.

وی بابیان اینکه حداقل ۱۵واحد بومگردی در گناباد آماده پذیرایی از گردشگران می باشند،  تصریح کرد:  سرای گناباد متشکل از پنج کارگروه فرهنگی و اجتماعی ، گردشگری و صنایع دستی، اشتغال و اقتصاد، ورزش و سلامت است و باتوجه به اینکه در گناباد شهر کهن و باتمدن دو اثر ثبت جهانی قنات قصبه و زعفران مبتنی بر آب دهی قنات دارد و همچنین صنعت بوم گردی که در زمینه گردشگری و جذب توریسم بسیار آماده و مهیا است ، کارگروه گردشگری و صنایع دستی تشکل در این زمینه بسیار فعال و جدی است .  

زارع حسینی با بیان اینکه تلاش برای ارتقاء فعالیت های مبتنی برمردم  و پررنگ کردن مشارکت اجتماعی نقش به سزایی در رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، افزود: دفتر این مجموعه در بلوار شهید صادقی مشهد، خیابان آپادانا ۸پلاک ۱۶۸ قرار دارد و هر روز عصر آماده ارائه خدمات و ثبت نام از علاقمندان برای افزایش مشارکت ها و ارتقاء سطح هم افزایی ها در زمینه های مختلف می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.