پویش مردمی "یلدا کنارهم" به منظور جمع‌آوری میوه و تنقلات و توزیع اقلام جمع‌آوری شده بین ساکنان مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد آغاز شد.

پویش مردمی "یلدا کنار هم" در مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی، فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شهروندان با شرکت در این پویش شادی‌های خود را با دیگران تقسیم می‌کنند.

رضا دانای سنج افزود: همچنین پویش "نذر مهربانی" با هدف جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی شامل پوشاک، اسباب‌بازی، میوه و تنقلات با مشارکت شورای اجتماعی محلات به اجرا در می‌آید و اقلام اهدایی مردم پس از جمع‌آوری به مراکز توانبخشی و خانواده‌های کم‌برخودار ساکن در مناطق پیرامونی اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: جشن‌های یلدا نیز در تمام مناطق شهر مشهد و برای اقشار مختلف برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود که جشن شب یلدا با حضور کودکان کار، افراد آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان بی‌سرپرست و سایر اقشار در مراکز توانبخشی و موسسات خیریه‌ از آن جمله است.

وی گفت: اهدای بسته‌های پذیرایی به همراهان بیماران در بیمارستان‌های قائم (عج)، دکتر شیخ و دکتر حجازی و جشن یلدا ویژه مددجویان خانه سبز برای افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی نیز در دستور کار است.

معاون سازمان اجتماعی، فرهنگی شهرداری مشهد افزود: همچنین جشن ویژه‌ای در مرکز ویژه زنان آسیب‌ دیده اجتماعی و مرکز توانبخشی بهار با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح اجرا می‌شود و علاوه بر آن اهدای بسته‌های پذیرایی و برگزاری جنگ شادی برای مددجویان خیریه نیکوکاری و مجتمع نگهداری از معلولین محمدیه از دیگر برنامه‌های شب یلداست.

وی ادامه داد: دورهمی محلی "شوچراغ"، اهدای بسته‌های پذیرایی به دانش‌آموزان مدارس استثنایی، دیدار با خانواده شهدا و سالمندان، برگزاری جشن یلدا در مراکز ترک‌ اعتیاد و برپایی جشن در مدرسه ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم از دیگر برنامه‌هاست.

دانای سیج گفت: همچنین نمایشگاه و غرفه‌های موقت فروش میوه و خشکبار ویژه شب یلدا به قیمت میدان بار در بوستان ملت دایر شده‌ است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با ترویج اینگونه رفتارهای همدلانه مردم را به مهربانی و همراهی با یکدیگر در این جشن‌ها و مناسبت‌ها تشویق کنیم.

وی ادامه داد: همچنین با هدف ترویج مهربانی، همدلی و تقویت نشاط اجتماعی ۲۶ رویداد فرهنگی هنری در فرهنگسراهای شهر مشهد برگزار می‌شود و نمادهای شب چله نیز در نقاط مختلف شهر نصب شده‌ است.

شب یلدا و بلندترین شب سال یکی از زیباترین شب‌ها در میان ایرانیان است، در این شب افراد خانواده با گردهم آمدن کنار یکدیگر، شب زنده داری و خوردن هندوانه، آجیل و بسیاری خوراکی‌های دیگر اقدام به حافظ خوانی و برگزاری شب شعر می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.