رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: در موضوع ترانزیت ۲۲ دستگاه مختلف تصمیم می‌گیرند، اما یک پاسخگوی واحد در این زمینه وجود ندارد.

در موضوع ترانزیت پاسخگوی واحدی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراسم پایانی همایش ملی "ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در مسیر توسعه اقتصادی" در مشهد گفت: در موضوع ترانزیت ۲۲ دستگاه مختلف تصمیم می‌گیرند، اما یک پاسخگوی واحد در این زمینه وجود ندارد.

او افزود:  در کشور با مشکلات عمیق در اقتصاد خرد و کلان مواجه هستیم و رفع آن باید در سیستم قاعده‌گذاری و پیگیری شود. عدم هماهنگی تصمیم‌گیران بیشمار برای یک موضوع مانند ترانزیت مشکل بسیار ایجاد کرده است.

شافعی تصریح کرد: یکی از مشکلات بسیار بزرگ حمل و نقل، فرسودگی ناوگان ریلی و جاده‌ای است، روزگاری درآمدهای رویایی نفتی داشتیم، اما برای نوسازی این‌ها کاری نکردیم البته با بررسی بودجه می‌بینیم خیلی اولویت‌های پایین‌تر از حمل و نقل وجود دارد که به آن‌ها توجه شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: درآمد پایدار با ارزش افزوده بسیار در حوزه‌هایی مانند گردشگری و ترانزیت به چشم می‌خورد، اما در موضوع تامین بودجه ناپیدا هستند.

شافعی ادامه داد: ایران با شرایط استثنائی به سرعت در حال واگذاری سهم و نقش حمل و نقل خود به دیگر کشورهاست.

او به اقدامات ترکیه و عمان در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل اشاره کرد و گفت: بی تفاوتی به سرمایه‌گذاری خارجی در حمل و نقل منطقه‌ای موجب می‌شود سهم خود را در صنعت حمل و نقل از دست بدهیم که این کفران نعمت نسبت به موقعیت جغرافیایی برجسته کشور در حوزه ترانزیت است.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: ۷۴ درصد بودجه کشور در اختیار شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی است، دست ما دیگر از دولت کوتاه است و باید برای اصلاح روند تخصیص بودجه، مجلس با ما همراهی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.