ارتش آزاد لیبی مدعی شد که نظامیان و تک تیراندازان ترکیه‌ای در طرابلس حضور داشته و در حال جنگ هستند.

ارتش‌آزادلیبی: نظامیان ترکیه‌ای در طرابلس در حال جنگ هستند

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع نظامی در ارتش آزاد ملی (تحت فرماندهی خلیفه حفتر) روز جمعه مدعی شد که تک تیراندازان و نظامیان ترکیه‌ای در کنار نظامیان دولت وفاق ملی (به نخست وزیری فائز السراج) در حال جنگ در طرابلس هستند.

به گزارش اسپوتنیک، این منبع نظامی گفت: «ما شاهد نظامیان ترکیه‌ای بودیم که در حال جنگ در مسیر «الحالت الفرجان» در طرابلس و در کنار نظامیان دولت وفاق ملی بودیم.»

بر اساس گفته این منبع، واحدهای ارتش آزاد ملی کنترل مواضع جدیدی را در طرابلس به دست گرفته‌اند.

وی افزود: «پیشروی آهسته بوده اما ادامه دار است.»

پیشتر رسانه‌ها گزارش دادند که ترکیه در حمایت از دولت وفاق ملی که مورد تایید سازمان ملل است اقدام به اعزام نیرو،‌ تجهیزات و مشاوران نظامی به طرابلس کرده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت وفاق ملی به نخست وزیری فائز السراج روز پنجشنبه توافقنامه همکاری نظامی با ترکیه را تصویب و با پیشنهاد این کشور برای اعزام نیرو به لیبی برای مقابله با حملات ارتش آزاد لیبی موافقت کرد.

شرایط در لیبی طی هفته‌های اخیر و پس از آنکه ارتش آزاد لیبی به فرماندهی لیبی حملات به طرابلس را تشدید بخشید وخیم‌تر شده است.

پیشتر نیز منابعی در وزارت خارجه روسیه گفتند که مسکو از اعزام نیروی نظامی توسط ترکیه به لیبی نگران است.

پیش از این، اردوغان و «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی ۲۷ نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان مواجه شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر دولت السراج از خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.