«مسیح علی‌نژاد» و «شاهدعلوی» از فعالین رسانه‌ای اپوزیسیون درحالی از یک کمپین در فضای مجازی رونمایی کردند که حاضر به پاسخگویی در مورد وابستگی مالی کمپین‌شان نشدند.

مسیح علی‌نژاد در واکنش به دریافت پول از اسرائیل و آمریکا: می خواهند بحث را آلوده کنند!

به  گزارش قدس آنلاین به نقل از جام‌نیوز، چندی پیش کمپینی تحت عنوان "ما شهروندان دیجیتال" در فضای مجازی توسط «شاهد علوی» فعال اپوزیسیون و «مسیح علینژاد» مجری‌تهیه کننده صدای آمریکا و از حامیان تحریم‌ ایران، رونمایی شد.
در وبسایت این کمپین آمده است که "ما ایرانیان را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره، با انواع اطلاعات گمراه‌ کننده که عامدانه منتشر می‌شوند آشنا می‌کنیم تا از انتشار سهوی اطلاعات نادرست و گمراه‌ کننده جلوگیری کنند"!

 شاهد علوی و مسیح علینژاد با انتشار ویدئویی در فضای مجازی به معرفی این کمپین پرداختند و گفتند که هدف مشخص کمپین شناسایی و خنثی کردن تهدیدهای اینترنتی و معرفی اخبار جعلی است.
مسیح علی‌نژاد و شاهد علوی که حضوری پررنگی در رسانه‌های ضدایرانی دارند، بارها اطلاعاتی به مخاطبان ارائه داده‌اند که مشخص شده آن اطلاعات غیرواقعی بوده‌اند.
آنها از ذکر نام مدیران این کمپین و کسانی که موفق به دریافت بودجه از سازمان آمریکایی «خانه آزادی» شده اند، امتناع کردند.
در پاسخ به پرسش های طرح شده در فضای مجازی، شاهد علوی عنوان کرد که شخص مشخصی این کمپین را راه اندازی نکرده است و مسیح علینژاد گفت کسانی که می‌خواهند بدانند می توانند به وب سایت خانه آزادی مراجعه کنند.

این در حالی است که در وب سایت این کمپین، نام موسس و یا گردانندگان آن هیچ کجا ذکر نشده است. در ادامه این گفتگو مسیح علی‌نژاد، پرسشگری در مورد بودجه را "تلاش حکومت دیکتاتوری در جهت آلوده کردن بحثها "خواند.

ژورنال ایرانیان کانادا در گزارشی  به بررسی وابستگی این سازمان پرداخته است، طبق اطلاعات مندرج در وبسایت «خانه آزادی»، این سازمان غیرانتفاعی در سال ۱۹۴۱ جهت اشاعه دموکراسی تاسیس شده است.

در این وب سایت آمده است: "ما از رهبری آمریکا و همکاری با دولت های هم فکر آمریکا برای مخالفت جدی با دیکتاتوری و سرکوب حمایت می کنیم".

«خانه آزادی» تحت عنوان "سازمان غیرانتفاعی مستقل و غیردولتی" ثبت شده است. اما طبق گزارش های مالی منتشر شده، عمده ی بودجه این سازمان همواره توسط دولت آمریکا تامین شده است.

برای مثال، در سال ۲۰۱۸، دولت فدرال آمریکا ۸۸ درصد بودجه ( مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیون دلار) سازمان را تامین کرده که عمده آن صرف پرداخت حقوق پرسنل، حمایت مالی از اشخاص خارج از سازمان و پرداخت هزینه مشاوران شده است.

سند منتشر شده در مورد بودجه دریافتی این نهاد در سال 2018 در سایت بودجه دولت‌های فدرال

در گزارش سال ۲۰۱۷، عمده فعالیت این سازمان بدین صورت توصیف شده است: ارایه منابع فنی و مالی به سازمان های فعال مدنی و مدافعان پیشرو در اقصی نقاط جهان، جمع آوری اطلاعات و انتشار آنها در سالنامه‌های سازمان و آموزش مقامات آمریکایی و شکل دهی تصمیمات آنها در رابطه با سیاستگذاری خارجی آمریکا.

سازمان آمریکایی «خانه آزادی» با حمایت فرانکلین روزولت برای جلب حمایت عمومی به ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم تاسیس شد.

در سال ۲۰۰۶، روزنامه معتبر فایننشال تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرد که خانه آزادی برای انجام فعالیت های محرمانه در داخل ایران از وزارت خارجه ایالات متحده بودجه دریافت کرده است.

«نوام چامسکی» زبانشناس، فیلسوف و فعال سیاسی روشنفکر آمریکایی و «ادوارد هرمن» اقتصاد دان و محقق رسانه، در مقاله‌ای که در سال ۱۹۸۸ به چاپ رسید، «خانه آزادی» را "بازوی پروپاگاندا دولت آمریکا و گروه های راست گرا" خواندند.

«ادوارد هرمن» و «نوام چامسکی»

«خانه آزادی» خود را به عنوان "صدای آشکار دموکراسی و آزادی در سراسر دنیا" معرفی می‌کند، اما منتقدان می گویند که این سازمان در خدمت منافع و سیاست خارجی آمریکا فعالیت می کند.

بودجه ی دریافتی این سازمان از دولت آمریکا از ۶۶ درصد در سال ۲۰۰۶ به ۹۰ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است. گفتنی است «خانه آزادی» وابستگی مالی خود به ایالات متحده را تایید کرده و آن را "یک مشکل" قلمداد کرده است.

اکنون «خانه آزادی» که به گفته فعالین سیاسی امریکایی با عوام‌فریبی به دنبال اهداف دولت امریکاست، کمپینی با هدف ممانعت از انتشار اطلاعات گمراه کننده راه اندازی کرده است؛ آیا تلاش‌های این کمپین، به دستیابی کاربران به اطلاعات واقعی می‌انجامد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.