استاندار خراسان رضوی در جریان سفر سه روزه به جمهوری تاجیکستان با عثمانعلی عثمان زاده وزیر انرژی و ذخایر آبی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دیدار استاندار خراسان‌رضوی با وزیر انرژی تاجیکستان

به گزارش قدس آنلاین، در این دیدار طرف تاجیکی توافقات صورت گرفته در اجلاس اخیر کمیسیون همکاری اقتصادی دو کشور را مهم ارزیابی و برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران توسط خراسان رضوی را دستاورد مهمی از این توافق و مسیر عملی توسعه همکاری اقتصادی دو کشور دانست.
وی به توافقات خوب دو کشور در حوزه آب و انرژی اشاره و از خراسان رضوی به عنوان مهمترین استان برای همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و تاجیکستان یاد کرد.
علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی هم ضمن اشاره به سهم ۷۰ درصدی این استان از  مبادلات کالایی ایران با تاجیکستان به ظرفیت‌های بالای خراسان رضوی در بخش‌های مختلف  اشاره و توسعه همکاری دانشگاهی بین دانشگاه فردوسی و دانشگاه‌های تاجیکستان، همکاری در حوزه گردشگری و توریسم درمانی و تسهیل در مبادلات تجاری بین دو کشور را خواستار شد.
استاندار خراسان‌رضوی همچنین آمادگی این استان را برای میزبانی از کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را اعلام و پیشنهاد کرد همایش تجار و بازرگانان دو کشور به همراه مدیران دستگاه‌های مربوطه در مشهد برگزار شود که مورد استقبال طرف تاجیکی قرار گرفت.

منبع: استانداری خراسان رضوی 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.