رئیس اداره جهاد کشاورزی مه‌ولات با اشاره به اینکه سالانه از ۲۰ هزار هکتار باغات این شهرستان حدود ۳۰ هزار تن پسته خشک برداشت می‌شود، از راه‌اندازی بورس این محصول در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بورس پسته در مه‌ولات راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی قاسمی اظهار کرد: این شهرستان به عنوان قطب تولید پسته در خراسان رضوی مطرح است، زیرا سالانه از ۲۰ هزار هکتار باغات این شهرستان حدود ۳۰ هزار تن پسته خشک برداشت می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مه‌ولات افزود: به منظور ارتقای کیفیت محصول تولیدی و حذف واسطه‌ها این اداره اقدام به صدور ۶۰ جواز تاسیس واحد فرآوری پسته کرده، همچنین با استفاده از توانمندی سرمایه‌گذاران این شهرستان اقدام به صدور و راه‌اندازی ۴ واحد بسته‌بندی پسته و خشکبار کرده است.

وی با بیان اینکه در سال آینده ۳ واحد بسته‌بندی دیگر به این واحدها اضافه می‌شود، ادامه داد: احداث این واحدها سبب عرضه محصول با نام مه‌ولات و به صورت کاملا بهداشتی شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه پسته مه‌ولات به صورت فله و غیررسمی به کشورهای آسیایی ارسال می‌شود، متذکر شد: متاسفانه این موضوع سبب می‌شود سود اصلی محصول ارزشمند پسته به جیب دلالان برود و کشاورزان زحمت‌کش این شهرستان مزد اصلی زحمات خود را دریافت نکنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مه‌ولات خاطرنشان کرد: به همین منظور راه‌اندازی بورس پسته در این  شهرستان مطرح شده که با این اقدام مهم تحولی دیگر در زمینه تولید پسته شهرستان رقم می‌خورد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.