نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم دیوان کیفری بین المللی برای انجام تحقیقات در خصوص جرایم جنگی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی، مدعی شد که این نهاد فاقد اختیار و صلاحیت قانونی است!

نتانیاهو: دیوان کیفری بین المللی «فاقد صلاحیت قانونی» است

قدس آنلاین؛ به نقل از راشاتودی، دیوان کیفری بین المللی به تازگی تصمیم گرفته است که تحقیقاتی گسترده را در خصوص جرایم جنگی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کند.

در این میان، «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به این تصمیم مدعی شد که این نهاد قضائی بین المللی فاقد صلاحیت و اختیار قانونی جهت رسیدگی به این جرایم است!

گفته می‌شود که «فاتو بنسودا» دادستان کل در دیوان کیفری بین المللی روز جمعه خبر انجام این تحقیقات را اعلام کرد. در واقع، نتیجه تحقیقات اولیه- که از سال ۲۰۱۵ آغاز شده- نشان می‌دهد که داده‌های کافی برای انجام تحقیقات کامل وجود دارد.

در همین ارتباط، فاتو بنسودا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «من متقاعد شدم که مبنایی قابل قبول برای به جریان انداختن تحقیقات در خصوص وضعیت در فلسطین وجود دارد. من متقاعد شدم که… جرایم جنگی در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی و نوار غزه اتفاق افتاده یا در حال رخ دادن است».

اما اعلام این خبر از سوی دیوان کیفری بین المللی با واکنش خشم آلود مقامات تل آویو مواجه شد و سیاستمداران بلندپایه رژیم صهیونیستی را به محکوم کردن این تصمیم واداشت.

در همین ارتباط، نتانیاهو با اشاره به این تصمیم دیوان کیفری بین المللی، آن را «یک روز تاریک برای حقیقت و عدالت خواند!»

وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «دادستان دیوان کیفری بین المللی تصمیم گرفته که ادعای فلسطین علیه دولت اسرائیل را بپذیرد. این تصمیمی بی اساس و ظالمانه است!»

از سوی دیگر، «آویچای مندِلبِلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی نیز در اظهار نظری مشابه ضمن متهم کردن فلسطینیان به انجام بازی‌های سیاسی اظهار داشت که دیوان کیفری بین المللی تنها برای «کشورهای مستقل و خودمختار» است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.