دختر رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که تصویب طرح استیضاح پدرش در مجلس نمایندگان این کشور، موجب ایجاد انرژی و انگیزه برای او (ترامپ) شده است.

ایوانکا ترامپ: استیضاح باعث افزایش انگیزه پدرم شد!

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری هیل، ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا گفت: استیضاح پدرم سبب ایجاد انگیزه و انرژی برای او شده است.

مشاور ارشد دونالد ترامپ در گفتگو با سی بی اس اعلام کرد: او با انرژی است همانند ۶۳ میلیون رای‌دهنده‌ای که او را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

ایوانکا ترامپ در ادامه گفت همانطور که می‌دانید از بسیاری جهات این یک رویداد تاریخی است. از جمله این حقیقت که این اولین استیضاح کاملا تک حزبی است.

ترامپ که در زمان رای‌گیری روز چهارشنبه مجلس نمایندگان آمریکا در گردهمایی انتخاباتی خود در میشیگان بود، به ظاهر نشان می‌داد که از این رای تاریخی غافلگیر نشده است. دختر رئیس‌جمهور آمریکا به سی بی اس گفت: حتی حس نمی‌شود که او قرار است استیضاح شود. فکر می‌کنم پدرم این موضوع را آنگونه که هست می‌بیند. اینکه این فقط یک سیاست (دنبال شده از سوی یک) حزب است.

ایوانکا ترامپ همچنین درباره اینکه آیا باید سنای آمریکا شاهدانی را به جلسه استیضاح پدرش فرابخواند، گفت: بهتر است این موضوع را به نمایندگان واگذار کنیم.

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام بامداد روز پنجشنبه طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را با اکثریت آراء تصویب کرد. این رأی گیری در حالی به تصویب رسید که هیچ یک از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به این دو مفاد طرح استیضاح ترامپ رأی ندادند. ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود. ترامپ با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» استیضاح می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۰ رای مثبت در برابر ۱۹۷ رای منفی برای اتهام اول و ۲۲۹ در برابر ۱۹۸ رای برای اتهام دوم، طرح استیضاح و محاکمه ترامپ در مجلس سنا را تصویب کرد. با تصویب طرح استیضاح، مجلس سنا به زودی جلسه محاکمه دونالد ترامپ را برگزار می‌کند. برکناری ترامپ از قدرت، نیازمند دوسوم آرای نمایندگان سنا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.