خراسان شمالی- معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از رایزنی برای صادرات پیاز این استان به کشور هندوستان خبر داد.

رایزنی برای صادرات پیاز خراسان شمالی به هندوستان

محمد عفتی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: در رابطه با صادرات پیاز به هندوستان تفاهم‌نامه‌هایی با آستان قدس داشتیم تا بتوانیم محصول پیاز را برای این کشور صادر کنیم.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر مشکلی که وجود دارد این است که ۸۵ درصد تولید استان پیاز زرگان است و این پیاز به دلیل اینکه تند نیست، با ذائقه مردم هندوستان همخوانی ندارد.

وی به کشت پیاز قرمز در سال‌های قبل در استان اشاره کرد و گفت:  پیاز زرد تولید و ماندگاری بیشتری دارد و کشاورزان استان به کشت این محصول روی می‌آورند.

عفتی ۱۲ درصد پیاز استان را سفید و حدود ۴ درصد آن را قرمز عنوان کرد و اظهار داشت: برای سال آینده درصدد هستیم ۵ هزار هکتار کشت پیاز قرمز را در استان داشته باشیم.

عفتی با بیان اینکه باید انباشت تولیدات استان را به خارج از کشور صادر کنیم گفت: غالب محصولات صادراتی استان سیب‌زمینی، پیاز و سیب‌درختی است.

وی افزود: در اکثر استان‌های کشور امسال به دلیل بارش‌های فراوان نسبت به سال گذشته با وضعیت کشاورزی خوبی مواجه هستیم و انباشت محصول را درکل کشور داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.