بحران جدید دیپلماتیکی که اخیرا بین روسیه و رژیم صهیونیستی پیش آمده، هنوز ادامه دارد و باز هم گروهی از صهیونیستها که «گردشگر» معرفی شده‌اند، در فرودگاه مسکو بازداشت شدند.

تداوم بازداشت صهیونیست‌ها در فرودگاه مسکو

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه گزارش دادند در ادامه بازداشت و دیپورت اتباع این رژیم از فرودگاه مسکو، گروهی دیگر از اسرائیلی‌ها در روسیه بازداشت شدند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، گروهی که «گردشگر» توصیف و معرفی شده‌اند و با پرواز «اِل اَل» وارد فرودگاه مسکو شده بودند، به مدت دو ساعت مورد بازجویی نیروهای امنیتی روسیه قرار گرفتند.

بر این اساس، گذرنامه‌های افراد مذکور توسط امنیت فرودگاه ضبط شده و بعد از بازجویی بدون اعلام دلیل، به برخی از آنها اجازه داده شد تا وارد روسیه شوند و برخی دیگر هنوز در بازداشت موقت به سر می‌برند.

این در حالی است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گفته بود مشکلی را که با مسئولان روس بر سر اخراج اتباع این رژیم از فرودگاه مسکو پیش آمده بود، برطرف کرده و به توافقی در این خصوص رسیده‌اند.

مدتی است که رسانه‌های این رژیم در گزارش‌هایی ادعا می‌کنند که هر چند روز یک بار تعدادی از اسرائیلی‌ها که به روسیه سفر می‌کنند، در فرودگاه‌های این کشور بازداشت می‌شوند و از آنها بازجویی به عمل می‌آید.

روز پنجشنبه نیز شبکه تلویزیونی «کان» گزارش داد که تمام سرنشینان یک هواپیمای مسافربری اسرائیلی که در مسکو فرود آمده بود، توسط پلیس روسیه بازداشت و سپس از مسکو دیپورت شدند (جزئیات بیشتر).

سفارتخانه روسیه از پاسخ دادن به سوالات درباره این حوادث اجتناب کرده و به گفتن این جمله که از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا اول دسامبر، تعداد ۵۷۷۱ گردشگر روسی که به فلسطین اشغالی سفر کرده بودند، توسط مقامات اسرائیلی در فرودگاه اجازه ورود پیدا نکرده و به کشورشان بازگردانده شدند.

این بحران جدید در حالی است که هنوز بحران قبلی بر سر بازداشت یک تبعه روس در فلسطین اشغالی و یک تبعه اسرائیلی در مسکو هنوز حل نشده است.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵ یک تبعه روسی به نام «الکسی بورکوف» را به درخواست آمریکا و به اتهام ارتکاب جرائم اینترنتی از جمله هک رایانه‌های دولتی، در فرودگاه بن‌گورین بازداشت کرد و به درخواست‌های مکرر مسکو جهت آزادی وی پاسخ نداد. بعد از آن بود که دولت روسیه نیز در اردیبهشت ماه امسال (۱۳۹۸) یک تبعه صهیونیست به نام «نعما ایساخار» را به جرم حمل مواد مخدر در فرودگاه مسکو بازداشت کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.