۱۵۴ تن تخم‌مرغ تولیدی مازاد واحدهای مرغ تخمگذار امسال در خراسان رضوی خریداری شد.

خریداری ۱۵۴ تن تخم‌مرغ مازاد در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: محصول تخم‌مرغ مازاد تولیدکنندگان در این استان از واحدهای مرغ تخمگذار به منظور حمایت از صنعت و فعالان آن خریداری شده است.

سعادت علی‌نیا افزود: هم‌اینک دیگر خرید حمایتی تخم‌مرغ صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: تخم‌مرغی که به عنوان مازاد تولید با هدف حمایت از صنعت در خراسان رضوی خریده می‌شود برای مصرف به دیگر استانهای کشور ارسال میشود و یا با تبدیل به پودر در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

علی‌نیا افزود: همچنین در راستای اقدامات حمایتی از واحدهای پروش مرغ این استان، در ازای هر میزان خرید محصول از تولیدکنندگان، به همان میزان نهاده طیور شامل ذرت و کنجاله سویا به واحدهای تولید تحویل داد می‌شود.                              

وی افزود: توزیع نهاده در میان واحدهای تولیدی، به عنوان مابه‌ازای مبالغ خرید تخم‌مرغ از امروز ۳۰ آذر ماه به تولیدکنندگان انجام می‌شود.

۲۲۰ تن از مجموع ۳۸۴ تن حجم محصول تخم‌مرغی که روزانه در خراسان رضوی تولید می‌شود، با عرضه در سطح بازار همین استان به مصرف شهروندان خراسانی می‌رسد.

سالانه ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ معادل ۱۴ درصد از حجم کل تولید این محصول پروتیینی در ایران، تولید خراسان رضوی و ۵۰ هزار تن آن مازاد بر حجم مصرف معمول در داخل استان است.

۷۰ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون قطعه، در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.