خراسان شمالی- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده و سالن‌ های مرغداری، تالاب‌ ها و آب ‌بندها هم علیه بیماری های پرندگان در حال پایش است.

خراسان شمالی عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، دکتر سید محمدمهدی احمدی با اعلام این مطلب اظهار داشت: کارشناسان ما، کشتارگاه های طیور را نظارت و پایش می کنند و تاکنون مشکلی از این واحدها و نیز مزارع پرورش طیور صنعتی استان گزارش نشده است.

وی افزود: برای پایش بیماری در حیات وحش هم ۸ گروه مشترک با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست فعال شده است و تالاب ها، آب بندها و محل فرود پرندگان مهاجر را نظارت می کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: در عرصه های طبیعی استان هم گزارشی از تلفات پرندگان به دست نرسیده است.

وی در عین حال گفت: با وجود این، به مرغداران توصیه می شود رعایت نکات امنیت زیستی را جدی بگیرند و برای پیشگیری از بیماری، اقدامات بهداشتی را در سالن های پرورش طیور به کار ببندند.

احمدی تصریح کرد: خراسان شمالی به دلیل پراکندگی واحدهای مرغداری، از استان های کم خطر به لحاظ بیماری های طیور به شمار می رود؛ البته با وجود این، مراقبت ها و پایش مستمر سلامت در سالن ها، امری ضروری است.

وی گفت: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری، مرغداران از رفت و آمد غیرضرور و حضور افراد متفرقه در سالن های مرغداری جلوگیری کنند و در صورت نیاز، ترددها با رعایت کامل موارد بهداشتی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.