حامدچهاردوری معتقد است برنامه تلویزیونی «کارستان» که قرار است در ایام انتخابات مجلس روی آنتن برود، با نگاه و رویکردی تازه ساخته شده که در نوع خودش ابتکار جدیدی است و هدفش آگاهی بخشی به مردم و بالا بردن کیفیت رأی آنهاست.

هدف «کارستان» حضور حداکثری مردم با رأی آگاهانه است/ مباحث سخت سیاسی را با بیانی جذاب برای مردم قابل پذیرش کنیم

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، این روزها گروه تولید برنامه تلویزیونی «کارستان» به تهیه‌کنندگی حامد چهاردوری در استودیویی در تهران مشغول ضبط برنامه و رساندن آن به ایام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند. برنامه‌ای که به زعم تهیه کننده‌اش برای نخستین بار است که با سبک و سیاقی جدید و متفاوت سوژه‌های سیاسی را برای عامه مردم قابل تماشا کرده است. مجموعه‌های تلویزیونی «اثر انگشت»، «چهارسو»، «پیش رفته ایم» و مجموعه مستند «از بی‌ستون تا چهل ستون» برخی از دیگر مجموعه های تولید شده توسط حامد چهاردوری تهیه کننده برنامه است.

وی درباره ویژگی های «کارستان» به خبرنگار ما گفت: این برنامه در واقع استعاره‌ای از گوشه یک شهر در کشور ایران است و با همین نگاه یک دکور ۳۶۰ درجه داریم که در هر گوشه آن یک اتفاقاتی می‌افتد. به طور مثال در یکی از بخش‌های استودیو یک چایخانه سنتی داریم که هنرمندان موسیقی در آن حضور دارند، این بخش شامل دو بخش موسیقی اقوام و موسیقی سنتی و پاپ است و خوانندگانی همچون سالار عقیلی، محمد معتمدی و ... در آن حضور دارند.

اگر نماینده مجلس بودید چه می کردید؟

وی ادامه داد: در بخش استندآپ کمدی هم هنرمندانی چون علی مسعودی، علی مشهدی، بهزاد قدیانلو و سامان گوران اجرا می کنند و در این بخش هم اتفاقات جذابی با محوریت انتخابات مجلس خواهیم داشت. بخش دیگری هم گفت وگو با مفاخر کشور است. افراد ارزشمندی که در این حوزه برای کشور دستاورد جدی داشتند و از آنها سؤال می‌کنیم که انتظارشان از مجلس آینده چیست و اگر خودشان نماینده مجلس بودند چه قوانینی تصویب می کردند و سیاست‌هایشان چگونه بود.

چهاردوری با اشاره به دیگر بخش‌های این برنامه عنوان کرد: یک باکس دیگر هم در این برنامه وجود دارد که شامل گفت‌وگو با شخصیت‌های حوزه‌های مختلف همچون سیاست، فرهنگ، ورزش و .. است که در این آیتم نیز شخصیت‌های سیاسی از طیف‌های مختلف و با توجه به موضوعات روز برنامه حضور خواهند داشت. ضمن اینکه یک آیتم انیمیشن هم داریم که در استودیو برای میهمانان و مردمی که حضور دارند پخش می‌شود و تفاوت این برنامه با سایر برنامه‌ها در این است که تماشاچی‌ها در کانسپت شهر ایستاده‌اند و بخش‌های مختلف را تماشا می‌کنند و حضور مستمر دارند.

هدفمان کیفی کردن رأی مردم است

این تهیه کننده که پیش از این هم سابقه تولید برنامه‌هایی با محوریت موضوعات سیاسی دارد، درباره رویکرد این برنامه خاطرنشان کرد: ما در تولید برنامه‌های تلویزیونی به ویژه برنامه‌هایی با محوریت انتخابات یک رویکرد مهم مدنظرمان است و آن هم کیفی کردن رأی مردم است. اینکه مردم آگاهانه انتخاب کنند و رأی آنها در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس رأی آگاهانه‌ای باشد. بنابراین قصد و رویکرد ما یک حضور حداکثری با تاکید بر آگاهی است. ضمن این که تریبون ما برای افراد مختلف باز است، البته ملاحظات تلویزیون را هم مدنظر قرار می‌دهیم اما غیر از آن چیز دیگری نیست، جهت گیری سیاسی نداریم و طیف میهمانان این برنامه از گرایش‌های سیاسی مختلف است و همچنین گفت‌وگوها نیز حول محور مسائل مرتبط با انتخابات خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که رسانه‌های غربی با ساخت مستند و برنامه‌های طنز سیاسی یک تنه در میدان حضور دارند و فقدان تولید برنامه‌های سیاسی توسط رسانه‌های داخلی چگونه باید جبران شود، گفت: به نکته بسیار مهمی اشاره کردید. به عنوان یک تهیه کننده تلویزیون معتقدم مباحث سیاسی به ذات خشک و سخت هستند و شاید برای عموم مردم کمتر قابل فهم باشند؛ بنابراین باید این محتوا را در یک ساختار جذاب و با زبان ساده برای مردم بیان کنیم. یکی از این مسائل انتخابات است. در دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری برنامه «اثر انگشت» را تولید کردیم؛ برنامه‌ای که میهمانان کنار هم به زبانی ساده درباره مسائلی همچون سیاست و مسائل اجتماعی صحبت می‌کردند. در دور جدید و انتخابات مجلس ما این نگاه را تکمیل کردیم و از ظرفیت برنامه‌های جذاب، متنوع و آیتمی استفاده کردیم که پیام خودمان را انتقال بدهیم. به این صورت که پیام همان پیام است اما ظرف این محتوا را تغییر دادیم که برای مردم قابل پذیرش‌تر و جذاب‌تر باشد و در این راستا از ظرفیت‌های استندآپ کمدی هم بهره گرفتیم.

به مردم یادآوری می‌کنیم تاثیر رأی شما غیرقابل انکار است

وی در ادامه افزود: هنری که حداقل در ایران بسیار تازه است و ما هم از آن استفاده کردیم که بتوانیم مفاهیمی که خشک و سخت هستند را به راحتی به مردم انتقال دهیم و هدفمان هم این است که بتوانیم اندکی در کیفیت رأی مردم و این که چطور انتخاب کنند، تاثیر بگذاریم. تمرکز ما در این برنامه این نیست که چه چیزی را انتخاب کنند اما برای ما مهم است که چطور و با چه نگاهی انتخاب کنند و این را یادآوری کنیم که این انتخاب فقط انتخاب شخص شما نیست، شاید حق شما باشد اما وجه دیگری همچون تکلیف دارد که مسئولیت شما را در قبال زندگی خودتان، دیگران و کشور هم نشان می‌دهد و تاثیر این انتخاب در آینده این کشور و فرزندان این مرز و بوم غیرقابل انکار است.

چهاردوری تصریح کرد: تمام این ظرفیت‌ها در «کارستان» گنجانده شده و این برای اولین بار است که برنامه‌ای با این شکل و با این حجم از تنوع برای حوزه سیاسی تولید می‌شود و اتفاقاً چالش‌های جدی را مطرح می‌کند. حتی استندآپ کمدی‌هایی که در این برنامه داریم با محتوای سیاسی است و با آنچه که تاکنون در برنامه‌های دیگر دیده‌ایم متفاوت است و اتفاق تازه ای در تلویزیون محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.