سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم ۲ انتقاد و تحریم را ابزار واشنگتن برای جلوگیری از توسعه دیگر کشورها توصیف کرد.

روسیه: تحریم ابزار آمریکا برای ممانعت از توسعه دیگر کشورهاست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد تحریم‌های آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲، علیرغم بدهی‌های بی سابقه خود، حاکی از تلاش واشنگتن برای منع کردن دیگران از توسعه اقتصادی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در صفحه خود در فیس بوک نوشت: دولتی با بدهی ملی ۲۲ تریلیون دلاری کشورهای معتبر را از توسعه بخش اصلی اقتصاد خود منع می‌کند! ایدئولوژی آمریکا از زندگی نمی‌تواند رقابت جهانی را تحمل کند و وزارت خزانه داری آمریکا بارها صدور توقیف‌های اقتصادی جدید را مورد تائید قرار می‌دهد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه با اشاره به تحریم خط لوله گازی نورد استریم ۲، گفت: من هیچ جایگزینی برای انجام مذاکرات نمی‌بینم. ما این اقدام را تأیید نمی‌کنیم. حال خواهیم دید اوضاع در خصوص نورد استریم چگونه پیش خواهد رفت.

سنای آمریکا روز چهارشنبه بودجه ۷۸۸ میلیارد دلاری «قانون مجوز دفاع ملی ۲۰۲۰» میلادی پنتاگون را تصویب کرد که این لایحه بودجه در بردارنده تحریم‌هایی علیه پروژه «نورد استریم ۲» میان روسیه و آلمان است. بودجه ۲۰۲۰ پنتاگون شامل طرحی می‌شود که بر اساس آن تمامی شرکت‌های درگیر در این پروژه خط لوله گاز میان روسیه و آلمان مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد.

خط لوله نورداستریم ۲ قرار است گاز روسیه را از دریای بالتیک به آلمان انتقال دهد. این پروژه تقریبا به اتمام رسیده و فقط ۳۰۰ کیلومتر از آن باقی مانده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.