رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: ما در صنعت پوشاک هم توانایی طراحی مدلهای خیلی به روز و مخاطب پسند را داریم هم توانایی اینکه به لحاظ کیفی با اجناس خارجی برابری و رقابت داشته باشیم.

 ۳۰ درصد از پوشاک موجود در بازار اجناس خارجی است

 جواد مفیدی رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن اشاره به این که با توجه به همه نظارت های دولتی هنوز هم جنس خارجی در بازار پوشاک وجود دارد گفت: هر چند رقم لباس های خارجی در بازار نسبت به گذشته افت چشم گیری داشته است با این حال اما با توجه به وضعیت بازار و نوسانات قیمت دلار تاسفانه هنوز بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از پوشاک موجود در بازار را اجناس خارجی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: هر چند با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه پیش بینی می شود که بار دیگر بازار قاچاق پوشاک قوت بگیرد و در آینده نزدیک شاهد رونق گرفتن مجدد بازار پوشاک خارجی باشیم.

مفیدی گفت: با توجه به تبلیغاتی که تا کنون انجام شده است در حال حاضر خیلی از مصرف کنندگان در بازار همچنان خریدار تولیدات و پوشاک ایرانی هستند در کنار اینها ولی هنوز هم هستند کسانی که بنا بر عادت یا هزار و یک علت در بازار به دنبال خرید اجناس خارجی هستند و دقیقا به همین دلیل است که در حال حاضر برخی سود جویان مبادرت به توزیع اجناس ایرانی با مارک خارجی می کنند هر چند نسبت به گذشته خیلی کم رنگ شده است ولی هنوز هم دیده می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک افزود: این در حالی است که ما در صنعت پوشاک هم توانایی طراحی مدلهای خیلی به روز و مخاطب پسند را داریم هم توانایی اینکه به لحاظ کیفی با اجناس خارجی برابری و رقابت داشته باشیم ما توانایی تولید پوشاک ایرانی با کیفیت و برندهای خارجی را داریم.

وی یکی از دلایل عدم برندسازی در مشهد را وجود موانع زیاد اداری دانست و گفت: من نمی دانم چرا تا کنون ادارات ذی ربط کاری نکرده اند که تولید کننده ما از زیر پله خارج شود چون همه دوست دارند که خودشان را مطرح کنند ولی مشکلات و موانع دولتی و برخی سازمان ها و هم چنین مشکلاتی از قبیل بیمه و مالیات و ...مانع انجام این کار شده است.

مفیدی در توضیح وضعیت بازار این روزهای پوشاک گفت: هر ساله با شروع ماههای آذر و دی  با یک رکود محسوسی در بازا مواجه می شویم ولی به هر کل نوسانات قیمتی دلار هم در این زمینه بی تاثیر نبوده است ولی مورد دیگری هم که باعث افت فروش پوشاک شده است قضیه نداشتن حریم و سقف است مشکلی که سالهای پیش از این نداشتیم.

الان دیده می شود که در یک مجتمع تجاری با حدود ۷۰۰ دربند مغازه مواجه هستیم که همه فقط فروشنده پوشاک هستند کاری که دقیقا مانع داشتن یک بازار پر رونق می شود که اگرهم قرار باشد حریم ما دوباره رعایت شود باز باعث ایجاد یکسری معضلات مشکلات دیگری خواهد شد.

و دقیقا همین عوامل باعث شده است که آمار واحدهای فروشمان حداقل ۲۵ درصد بیشتر از تعداد متقاضیان باشد و به همین علت هم سهم هر واحد فروش از باب مشتری کاهش پیدا کند.

این عوامل در کنار افزایش مواد اولیه،  قیمت سه برابری پوشاک نسبت به سال گذشته، هزینه سنگین مغازها، کم شدن متقاضی خرید و...باعث شده که متاسفانه اکثر فروشندگان از وضعیتی که دارند ابراز نارضایتی بکنند چون با این وضعیت و این سطح فروش توان پاسخ گویی به هزینه هایشان را ندارند.

وی گفت: چون در این سالها تقریبا بخصوص امسال هم سرمای آنچنانی نداشتیم کسانی که مبادرت به تولید لباس زمستانی کردند بشدت متضرر شده اند و مجبورند اجناسشان را با درصد خیلی کمی بفروش برسانند.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.