معاون سیاسی وزیر خارجه با بیان اینکه در دیدار روحانی و آبه مذاکرات سنگین و فشرده ای درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، برجام و تحریم های آمریکا انجام شد، گفت: قرار شد مشورت های ۲ کشور به صورت نزدیک ادامه یابد.

مشورت های ایران و ژاپن به صورت نزدیک ادامه می‌یابد

قدس آنلاین: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در گفتگویی با اشاره به سفر حسن روحانی به توکیو گفت: این سفر در پاسخ به سفر آبه شینزو به تهران صورت گرفت.

وی با ذکر این نکته که در نودمین سالگرد روابط سیاسی ایران و ژاپن هستیم، خاطرنشان کرد: سال بسیار فعالی در روابط دو کشور بوده است. رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن در سال جاری سه بار در تهران، نیویورک و توکیو با یکدیگر ملاقات کردند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه ژاپن از دوستان قدیم و شرکای تجاری مهم ایران است و ما همیشه مشورتهای سیاسی نزدیک با ژاپن داشتیم، اظهار داشت: امسال هم به دلیل نودمین سالگرد و هم به دلیل تحولاتی که در جریان است، فشارهای آمریکا و تحریم هایی که ناعادلانه با خروج آمریکا از برجام تحمیل شده، ضرورت داشت مشورتهای نزدیک تر و فشرده تری صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: در دیدار روحانی و آبه مذاکرات سنگین و فشرده ای صورت گرفت و هم مسائل دوجانبه و هم مسائل منطقه ای و بین المللی و بحثهای مربوط به برجام و تحریم های آمریکا بحث شد.

عراقچی افزود: قرار شد مشورتهای دو کشور به صورت نزدیک ادامه یابد.

به گزارش فارس، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در ادامه سفرش به مالزی و در پاسخ به دعوت نخست وزیر ژاپن به توکیو سفر کرد. این سفر در این سطح بعد از ۱۹ سال صورت گرفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.