شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

وزیر در تبادکان:

بودجه آموزش و پرورش در لایحه سال ۹۹ معادل ۲۳ درصد افزایش دارد

حاجی میرزایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: بودجه این وزارتخانه در لایحه پیشنهادی سال ۱۳۹۹ معادل ۲۳ درصد افزایش دارد که در صورت تصویب نیز قادر به پرداخت معوقات نیستیم.

به گزارش قدس آنلاین، محسن حاجی‌میرزایی در بازدید از دبستان باقریه در منطقه تبادکان مشهد افزود: تلاش می‌کنیم به تدریج چالش‌ها را پشت سر بگذاریم و در پی کاهش معوقات معلمان هستیم اما باید در نظر داشته باشیم کشور در شرایط سختی قرار دارد و در همین وضعیت باید به دنبال بهبود کیفیت کار در آموزش و پرورش نیز باشیم.

وی با بیان اینکه چندین استان کشور به رغم تعداد بسیار دانش‌آموز، سرانه فضای آموزشی کمتر از متوسط کشوری دارند ادامه داد: تمرکز برنامه‌ریزی در این زمینه رساندن این سرانه به رقم میانگین کشوری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با افکار، اندیشه‌ها و تلاش معلمان که سرمایه اصلی آموزش و پرورش هستند می‌توان حرکت‌های بزرگی انجام داد و نسلی را تربیت کرد که در آینده برای کشور مفید باشد.

حاجی‌میرزایی افزود: در سال‌های گذشته مشکلات آموزش و پرورش را به جای حل کردن، حمل کرده‌ایم و در دوره‌های مختلف با آن درگیر بوده‌ایم.

وی ادامه داد: آثار نقایصی که امروز در سطوح مختلف آموزش و پرورش وجود دارد می‌تواند تهدید جدی برای نظام تعلیم و تربیت باشد و تنها تلاش و همت معلمان است که اندکی از اثرات مشکلات و تنگناها را کاهش می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه باید یک عنصر زنده در محلات و در ارتباط عمیق با جامعه پیرامون خود باشد و با جامعه اطراف خود ارتباط تنگاتنگ داشته باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش هنگامی در جایگاه اصلی خود قرار می‌گیرد که مدرسه کانون یادگیری و عرصه‌ای برای ارتباط نزدیک با خانواده و محیط باشد و در مجموع باید تعلیم و تربیت را به یک عنصر کارکردی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: روحیه سرزندگی و خلاقانه معلمان بهترین نیرو برای رشد تعلیم و تربیت است و آموزش و پرورش بدون همراهی و اندیشه معلمان توان چیره شدن بر مشکلات خود را ندارد.

حاجی میرزایی از پنجشنبه شب به مشهد سفر کرده و شرکت در اجلاس مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور و اجلاس سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های وی در سفر ۲ روزه به این کلانشهر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.